El campus Igualada-UdL comença al Pla de la Massa el cribratge massiu de COVID-19

Les proves, fins ara amb mínim percentatge de positius, continuen també a l'ETSEA i acabaran la setmana que ve a Rectorat i Salut

cribratge igualada2 (1)
Primeres proves al campus Igualada-UdL / Foto: Lidera Comunicació

Els cribratges massius de COVID-19 que el departament de Salut realitza a les universitats catalanes han arribat aquest dimarts, 13 d'abril, al campus Igualada-UdL. Les proves, de caràcter voluntari, han arrencat a l'edifici del Pla de la Massa, en horari d'11:00h a 17:00h. El dijous dia 15 d'abril tindran lloc a la Teneria en la mateixa franja horària. Fins ara, s’hi ha inscrit una vuitantena de persones. A la ciutat de Lleida, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA) acull avui i demà aquestes anàlisis. El 21 d’abril es faran al Rectorat i el 22, al campus de Ciències de la Salut.

En els punts de cribratge es fan PCRs mitjançant automostra de frotis nasal i tests serològics ràpids amb sang capil·lar. L'objectiu és detectar persones asimptomàtiques de qualsevol edat, tant estudiantat com personal docent i investigador (PDI) i personal d'administració i serveis (PAS). La condició per apuntar-se és no tenir símptomes de la malaltia ni estar vacunat o haver començat el procés de vacunació. De les 767 PCR realitzades la setmana passada al campus de Cappont, només 2 han donat positiu, el que representa un índex del 0,26%, segons informa el consell de direcció de la UdL.

"La informació que derivi del cribratge és important per a definir les mesures de contenció de la pandèmia en les properes setmanes, i pot ser determinant per assolir la normalitat acadèmica, i ciutadana en general, en un temps no gaire llarg", expliquen des del consell de direcció. La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, ha insistit en l'interès de la Universitat a recuperar la presencialitat al 100% el proper curs acadèmic. En aquesta línia, reclama la vacunació de la comunitat universitària.

En el cas d’Igualada, es pot escollir lliurement anar a qualsevol dels punts del cribratge, el Pla de la Massa o la Teneria, independentment del centre en el qual s'estudiï o treballi. Les persones que decideixin participar-hi poden optar per una sola prova o bé fer-se les dues. En aquest cas, primer se'ls practicarà la PCR i, després la serologia. Els resultats de les proves PCR es podran descarregar a través de l'aplicació La Meva Salut de l'ICS. Salut també envia un SMS al telèfon mòbil.

La UdL ha estat la primera universitat catalana en fer el cribratge massiu, que va començar el dia 7 d'abril al campus de Cappont i que s'allargarà fins el dia 22.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL