El canvi climàtic, a les proves d'aptitud per accedir a educació infantil i primària

La UdL acull 446 estudiants amb les mateixes mesures de protecció de la selectivitat

prova1
Les PAP aquest matí a una aula de l'edifici Polivalent. FOTO: UdL
Un article de Rudolf Ortega publicat al diari El País sobre el canvi climàtic, ha estat el text sobre el qual ha versat bona part de l'examen de competència comunicativa i raonament crític de les Proves d'Aptitud Personal (PAP) per accedir als graus d'Educació Infantil i Primària. El campus 1 d'octubre de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) ha acollit aquest matí 446 joves, 16 més que l'any passat, amb les mateixes mesures de prevenció i seguretat aplicades en la realització de la selectivitat la setmana passada.

La UdL ha habilitat un total de 18 aules entre l'Escola Politècnica Superior, la Facultat de Dret, Economia i Turisme i l'Edifici Polivalent per garantir la distància de seguretat a causa de la COVID-19. A més de disposar de gel hidroalcohòlic en cadascun d'aquests espais, l'alumnat ha hagut de realitzar la totalitat de les proves amb mascareta, de la mateixa manera que les ha dut el personal de vigilància, 36 persones -2 per aula. Després d'un descans de mitja hora, els estudiants s'han examinat de lògica matemàtica.
En total a Catalunya, 4.616 estudiants (4.514 el 2019) han realitzat avui les PAP. Aquesta prova estava prevista a l'abril però a causa de la crisi sanitària s'ha endarrerit, com ha succeït amb les proves d'accés a la universitat (PAU) per a majors de 25 i 45 anys, que finalment tindran lloc dissabte 18 de juliol. A diferència d’altres anys i a causa de la COVID-19, les proves d’enguany es faran totes en un sol dia, tant la fase general com l’específica, que només han de fer els més grans de 25 anys.

A la Universitat de Lleida es preveu que s'examinin 108 persones majors de 25 anys i 22 majors de 45, de les 2.420 i les 585, respectivament que ho faran a tot Catalunya. Els resultats es publicaran el 29 de juliol i el certificat de notes podrà descarregar-se el en el moment mateix de la consulta.

Pel que fa als resultats de les PAP d'Educació es publicaran el 27 de juliol i també es podrà obtenir la certificació el mateix dia. La qualificació d’aquesta prova és 'apte' o 'no apte', i un cop superada té validesa indefinida.

MÉS INFORMACIÓ:

Calendari/horari PAU majors 25 anys