El curs de Males d'Herbes d'Estiu aplega una quarantena de participants

CursMalesHerbesUdL
La iniciativa reuneix representants d'empreses de fitosanitaris d'arreu de l'Estat / Foto: Jordi Recasens

Una quarantena de persones ha participat en la desena edició del Curs de Reconeixement de Males Herbes d'Estiu, organitzat pel grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la Universitat de Lleida (UdL) i coordinat pel catedràtic de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) Jordi Recasens. La majoria són representants d'empreses de fitosanitaris d'arreu de l'Estat espanyol i alguna de l'estranger. També hi han pres part també els estudiants del màster de Protecció Integrada de Cultius que s'imparteix en el campus de l'ETSEA.

Els continguts teòrics s'han centrat en els criteris per a la identificació de monocotiledònies i dicotiledònies en plàntula i estat adult. Els participants també han realitzat visites a camps de cultius d'estiu: hortícoles, fruiters, panís i alfals. Aquesta formació esdevé el complement, en quant a flora estival, de la que s'imparteix a finals de gener orientada a la identificació de males herbes de cultius de tardor i hivern, i que enguany ja ha arribat a la divuitena edició.