El doctorat com a motor d'innovació

La UdL celebra la primera jornada de recerca amb una conferència de Jorge Wagensberg

Wagensberg, en la seua investidura com a honoris causa Foto: UdL
Wagensberg, en la seua investidura com a honoris causa / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha convidat empreses de diferents sectors com l'agroalimentari i el tecnològic a la primera Jornada de recerca, que se celebra aquest dimarts per la tarda a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat. El doctorat com a motor d'innovació és el leitmotiv d'aquesta trobada, que comptarà amb la conferència inaugural del professor de Física de la Universitat de Barcelona i doctor honoris causa per la UdL, Jorge Wagensberg. Qui fou el primer director de Cosmocaixa parlarà d'Eclosió, glòria i misèria de les idees.

Els objectius principals de la jornada són "donar a conèixer la recerca que es realitza en el si dels grups de la UdL a la societat de Lleida, promoure la col·laboració interdisciplinària per assolir objectius ambiciosos, i contribuir a un canvi de mentalitat que impliqui la concepció de la recerca i la formació doctoral com a motors de la innovació i el progrés", segons ha explicat la directora de l'Escola de Doctorat de la UdL, la catedràtica de Tecnologia d'Aliments Olga Martín.

La Universitat de Lleida compta actualment amb 602 doctorands, 157 dels quals s'han matriculat aquest curs 2015-2016 a algun dels onze programes de doctorat que ofereix la institució, 8 propis i 4 interuniversitaris. La darrera incorporació ha estat el doctorat industrial, que la UdL ofereix des de 2014 i que aquest curs compta amb 9 persones que desenvolupen els seus projectes de recerca en una empresa. En el que portem de curs, s'han llegit un total de 78 tesis.

Durant aquesta primera Jornada de recerca de la UdL, dos comissions diferents elegiran els millors pòsters. Cada un dels dos seleccionats rebrà un premi de 400 euros i un diploma, que seran entregats durant l'acte de cloenda. El logo de la jornada també s'ha seleccionat mitjançant un concurs, que ha guanyat Anna Carbó, doctoranda de Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària.

Programa de la 1a Jornada de Recerca de la UdL

Galeria fotogràfica