El ministre d'Universitats explica la LOSU als rectors i rectores de la Xarxa Vives

Finançament, governança, professorat i llengua han estat els punts claus del debat

XarxaVives_MinistreSubirats
Els participants en la trobada / Foto: Xarxa Vives
El rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, ha participat aquest divendres a València en una trobada de la Xarxa Vives amb el ministre d'Universitats del govern central, Joan Subirats Humet, per tractar sobre l'aplicació de la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), aprovada al Senat la darrera setmana i pendent del vistiplau definitiu al Congrés dels Diputats. La reunió s'ha centrat en quatre aspectes clau de la normativa: la situació del professorat, la governança universitària, el finançament de l'educació superior i la promoció de la llengua pròpia en l'àmbit acadèmic.

Subirats ha explicat com s'aplicarà la LOSU en els pròxims mesos, destacant la necessitat de modificar l'actual legislació i d'avançar cap a un model universitari més modern, accessible i homologat a l'entorn europeu. Després ha tingut lloc un debat estratègic on els rectors i les rectores de la Xarxa Vives han plantejat les seues preocupacions. La rectora de la Universitat de València (UV), Maria Vicenta Mestre Escrivà, ha parlat del personal docent i investigador. La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, sobre governança. El rector de la Universitat de Girona, Quim Savi, ha abordat el tema de la llengua i el de l'Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente, el finançament.

La sessió, que ha tingut lloc al Centre Cultural la Nau de la UV, s'ha celebrat en el marc del Consell General de la Xarxa Vives d'Universitats, l'òrgan superior de decisió i de definició estratègica de la institució que aplega els màxims responsables de les 22 universitats membres.

Text: Comunicació Xarxa Vives / Premsa UdL