El pianista Vladislav Bronevetzky, en concert a la UdL

Interpretarà peces de Mozart i del seu fill, Franz Xaver Wolfgang Mozart

Obres del gran músic austríac, Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), i del seu fill, Franz Xaver Wolfgang Mozart (1791-1844), també compositor, pianista i director d'orquestra, integren el programa del proper concert de la XXX Temporada Musical de la Universitat de Lleida (UdL) que tindrà lloc a la Sala d'actes del rectorat, demà 12 d'abril, a les sis de la tarda.

Capriccio KV 395, Fantasia en Do menor KV475, Sonata en Do menor KV 457 de Wolfgang Amadeus Mozart i Variacions sobre el Minuet de «Don Giovanni» de WA Mozart i Variacions sobre «À peine au sortir de l’enfance» de Joseph de Méhulseran, ambdós de Franz Xaver Wolfgang Mozart, seran interpretades pel pianista rus, Vladislav Bronevetzky, actualment professor a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Nascut a Vladivostok, Bronevetzky inicia estudis musicals a l’Escola Especial Central de Moscou. Durant els anys d'estudi comença la seua carrera concertística, actuant en recitals i concerts amb importants orquestres russes. Posteriorment, segueix la seua formació al Conservatori Txaikovski de Moscou, amb la famosa pianista Elisso Wirsaladze, on rebrà la beca especial Txaikovski al millor estudiant. Durant aquest període actua en diverses gires per Alemanya.

Vladislav Bronevetzky, porta a terme una substancial activitat concertística, reconeguda per la seua subtilesa interpretativa i la seua perfeccionada tècnica. Ha realitzat diverses gires de concerts i ha participat en nombrosos festivals internacionals i cicles de musicals, actuant com a solista amb orquestra, en recitals i com a pianista de cambra a Rússia, Alemanya, Holanda, Finlàndia, Geòrgia, Bielorússia, Àustria, Itàlia, Japó, Estats Units, Andorra i Espanya. El seu repertori és molt variat i extens, incloent obres de diferents estils i èpoques. Paral·lelament a la seua activitat com a intèrpret, ha format part en diverses ocasions de jurats de concursos internacionals.  Del 1991 al 1996 desenvolupà la seua tasca pedagògica com a professor de piano al Conservatori Txaikovski de Moscou i en diverses master-class a l'estranger. Actualment és docent a l'ESMUC.