El rector de Còrdova substitueix Roberto Fernández com a president de la CRUE

Relleu també a la presidència de Campus Iberus, que assumeix La Rioja

relleuCRUE-CampusIberus
José Carlos Gómez Villamandos, nou president de la CRUE, i Julio Rubio García, nou president del Consorci Campus Iberus d'Excel·lència Internacional / Foto: CRUE i Campus Iberus
L'Assemblea General de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) ha triat aquest dijous José Carlos Gómez Villamandos com a nou president de la institució pels propers dos anys, amb 69 vots a favor i 1 en blanc. D'aquesta manera, el rector de la Universitat de Còrdova substitueix el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, que ha exercit el càrrec des d'octubre de 2017. Gómez Villamandos, catedràtic de Veterinària, seguirà una línia continuista, posant l'accent en la internacionalització del sistema.

"El més important és continuar el que s'estava fent, ser bastant contundents en l'elaboració de les noves lleis que requereixen l'àmbit universitari i de la recerca, així com col·laborar amb el Govern per a aconseguir les normes que ens permetin créixer com a Universitat i com a país", ha manifestat el nou president de CRUE. Gómez Villamandos ha destacat que, durant els anys de presidència de Roberto Fernández, s'ha posat sobre la taula la idea d'una nova Llei d'Universitats. En aquest sentit, ha avançat que la seua prioritat serà "concretar i marcar el que ha de ser la universitat del futur" perquè "hem d'avançar, ser més competitius i situar-nos en l'escenari internacional".

Així mateix, l'Assemblea General ha aprovat la nova composició del Comitè Permanent de la CRUE. Els dos vicepresidents seran el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco J. Mora, i rector de la Universitat Pontifícia de Comillas, Julio Luis Martínez. Els quatre vocals seran la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix; la rectora de la Universitat del País Basc, Nekane Balluerka; el rector de la Universitat Ramon Llull, Josep M. Garrell; i el rector de la Universitat Carles III de Madrid, Juan Romo. La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, serà la delegada de Polítiques d'Igualtat.

Medalla d'honor per a la Xarxa Vives

D'altra banda, la vicepresidenta sortint de la CRUE, Pilar Aranda, ha lliurat la Medalla d'Honor 2019 a la Xarxa Vives d'Universitats "per la seua tasca i obstinació en la cohesió de la comunitat universitària de la regió Pirineus–Mediterrània, la seua projecció i impacte en la societat". L'exrector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, ha destacat que la Medalla d'Honor és "l'expressió més sincera de l'afecte a aquesta xarxa". En el seu discurs d'agraïment, el president de la Xarxa Vives, Xavier Gil, ha subratllat que aquesta institució "és part de l'Acadèmia, una circumstància que afavoreix el debat en sentit científic". Juntament amb la Xarxa Vives també ha rebut aquest guardó de la CRUE la Fundació ONCE.

Relleu a la presidència de Campus Iberus

El rector de la Universitat de La Rioja, Julio Rubio García, ha estat nomenat nomenat president del Consorci Campus Iberus d'Excel·lència Internacional en la reunió del Comitè Executiu celebrada aquest dijous a Madrid. El càrrec s'exerceix de forma rotatòria, amb mandats d'un any, entre els rectors de les quatre universitats que el conformen: Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i La Rioja.

Julio Rubio (Tarazona, 1963) és catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial. Doctor en Ciències per la Universitat de Saragossa i doctor per la Universitat de Grenoble (França), ha estat investigador principal de projectes locals, regionals, nacionals i del projecte europeu ForMath (2010-2014) i ha publicat més de 50 articles científics en revistes internacionals d'impacte.

Text: Comunicació CRUE / Comunicació Campus Iberus / Premsa UdL
Un moment de la votació a l'assamblea de la CRUE / Foto: CRUE