El rànquing CWUR situa la UdL al lloc 1044 del món

En l'àmbit estatal obté la 36 posició, segons la mateixa classificació

recercaUdL2019
La UdL destaca en l'apartat de rendiment investigador. FOTO: UdL

El rànquing Center for World University Rankings (CWUR) 2019-2020 situa la Universitat de Lleida (UdL) en el lloc 1044 del món, fet que suposa estar entre el 5,3% mundial. Aquesta classificació, que elabora anualment la consultora dels Emirats Àrabs CWUR, analitza 20.000 institucions d'ensenyament superior d'arreu del planeta, tot mesurant la qualitat de la formació, l'ocupació dels antics alumnes, el prestigi del professorat i el rendiment de la investigació, sense dependre de les enquestes o l'enviament de dades per part de les universitats, expliquen.

La UdL, que a nivell estatal se situa en la 36a posició, destaca en l'apartat de rendiment investigador que valora el nombre total de publicacions científiques, les publicacions de qualitat mesurades pel nombre de treballs d'investigació que es publiquen en revistes de primer nivell i d'influència, i les citacions, calculades pel nombre de treballs d'investigació altament citats.

Els altres indicadors que té en compte el rànquing CWUR són la qualitat de l'educació, mesurada pel nombre d'alumnes d'una universitat que han guanyat premis internacionals en relació a la seua grandària; l'ocupació dels antics alumnes, mesurada pels què en l'actualitat ocupen càrrecs executius en les companyies més importants del món; i la qualitat del professorat, que s'obté pel nombre d'acadèmics que han guanyat premis internacionals importants.

En els resultats del CWUR 2019-2020 destaca el lideratge un any més de la Universitat de Harvard, seguida del MIT (l'Institut de Tecnologia de Massachusetts) i la Universitat de Stanford, les tres nord-americanes. Pel que fa a les universitats de l'Estat espanyol, catorze centres -quatre d'ells catalans- es troben entre els 500 millors del món. El primer en aparèixer a la llista és la Universitat de Barcelona, a la posició 129 del món, seguida de l'Autònoma de Barcelona, en el lloc 195, i la Universitat de València, en el 275.