Els drets sexuals i reproductius obriran el Som Cinema a la UdL

El documental 'Defensores' es projectarà el 19 d'octubre a l'Auditori de Cappont

defensores
Fotograma del documental inaugural
Els drets sexuals i reproductius són l'eix central del documental que el proper 19 d'octubre inaugurarà a la Universitat de Lleida (UdL) la 13a edició del Som Cinema-Festival de l'Audiovisual Català. La projecció, fora de concurs, de Defensores (Col·lectiu Tara, 2022) tindrà lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont, a partir de les 19.00h. Amb guió de Blanca Almendariz Granero, l'obra ha comptat el suport de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i l'Ajuntament de Barcelona.

"Els drets sexuals i reproductius en temps de crisi econòmica, social i política com els que vivim són els primers a ser atacats per grups fonamentalistes i d'extrema dreta amb l'objectiu de mantenir l'ordre econòmic i social neoliberal", asseguren les autores de l'obra. Una afirmació que pren encara més rellevància amb la recent victòria electoral a Itàlia de la coalició de dretes liderada per Giorgia Meloni.

El Col·lectiu Tara està format per dones professionals provinents de diversos àmbits (periodisme, història de l'art, comunicació, educació social i sociologia) i amb una experiència comuna en projectes educatius i de divulgació del coneixement sobre la cultura audiovisual, el gènere i el pensament social. Asseguren que "les defensores dels drets sexuals i reproductius són a l'avantguarda de la lluita pels Drets Humans de les dones i persones LGTBIQ+ d'arreu del món".

El Som Cinema 2022 comptarà amb les seccions de ficció i de documentals (tant llarg com curtmetratges) a banda del concurs de curts del Som Secundària realitzat per alumnat de diferents instituts de Lleida. El festival està organitzat per Suggeriments, amb el suport de l'Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida-Institut d'Estudis Ilerdencs i el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL. Se celebrarà en diferents escenaris de la ciutat: Screenbox Lleida, Ilerna, la Universitat de Lleida i Beat Cafè i Soul/Hoppers.

Text: Premsa Som Cinema / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: