Els rectors reclamen l'aprovació dels pressupostos catalans

Comunicat de les universitats públiques sobre els comptes de la Generalitat per l'any 2023

comunicat-acup-1
Logotip de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques

Comunicat dels rectors de les universitats públiques catalanes sobre els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per l’any 2023:

"Els rectors de les Universitats públiques catalanes fan una crida als grups polítics del Parlament de Catalunya perquè arribin a un acord per als pressupostos del 2023. Els compromisos polítics, per ser efectius, requereixen compromisos pressupostaris.

En aquest sentit, els pressupostos prese6ntats al Parlament suposen un bon punt de partida per a una millora dels recursos disponibles que, tot i no resoldre els problemes estructurals de finançament que ens afecten des de la crisi del 2008, permetrien fer front a algunes de les necessitats més urgents.

Així mateix, els pressupostos del 2023 permetran avançar en l'acompliment del que preveu el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement, així com l'aplicació de la Llei de la Ciència, aprovada per una amplia majoria del Parlament a mitjans de desembre, entre altres compromisos polítics cabdals per a garantir un futur immediat sostenible per un sistema universitari que vol continuar sent de referència internacional."

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, també considera que l'aprovació dels nous pressupostos és el millor instrument per garantir la qualitat del sistema universitari català, ja que els comptes suposarien "una injecció de més de 1.000 milions d'euros per als campus".