Els servidors de la UdL continuaran allotjant el programari de Sofcatalà

Aquesta col·laboració que data del 2004 s'ha renovat per quatre anys més

convei
Puy i Mas. FOTO: UdL
Els servidors de la Universitat de Lleida (UdL) continuaran proporcionant allotjament durant quatre anys més al programari que Sofcatalà distribueix lliurement. Avui, Jaume Puy, rector de la UdL, i Jordi Mas, representant d'aquesta associació sense ànim de lucre dedicada a fomentar l'ús en el sector informàtic relacionat amb Internet i les noves tecnologies, han signat el conveni que renova la col·laboració que es va iniciar el 23 d'abril de 2004.

En aquell moment, Softcatalà necessitava algun lloc on hostatjar els servidors Montsec, Tramuntana i Pirineus. Per a l'associació era molt important que fos un lloc públic, en coherència amb l'activitat pròpia de l'entitat desenvolupada per persones voluntàries. La UdL va ser qui va accedir a prestar aquest servei de manera gratuïta i és per això que Jordi Mas ha volgut agrair-li el seu suport "des de fa divuit anys, especialment al seu personal de Sistemes, pel seu acompanyament constant i professionalitat".

L'associació ha qualificat de crucial el conveni perquè garanteix Internet i el bon funcionament de les eines i serveis del seu web: com ara els programes lliures de distribució gratuïta que ha traduït al català, els diccionaris de termes terminològics o les guies d'estil. En aquest sentit Àlex Ballesté, cap de la Unitat de Sistemes de la Informació i Comunicacions de la UdL, ha explicat que tant el diccionari o les guies han estat i són molt útils per a la UdL i que han estat implantades entre d'altres al campus virtual, per la qual cosa aquest acord és beneficiós per ambdós parts.

"Des de la seua fundació l'any 1998, la tasca de Softcatalà ha estat clau per a la presència del català als ordinadors i altres dispositius, i la visibilitat que ha donat de la llengua a Internet n'ha facilitat el reconeixement per part d'algunes de les principals empreses de serveis en xarxa del món", ha afirmat el coordinador de comunicació, difusió i premsa, Estanis Fons. "L'activitat de Sofcatalà és d'interès per a al UdL que entre els seus objectius estatutaris hi són el foment de l'ús del català entre la comunitat universitària i en la societat".

Per la seua part, el rector s'ha mostrat satisfet que la UdL "doni sortida a les iniciatives de la gent, sobretot aquesta que es fa de manera desinteressada".

Softcatalà compta, entre altres, amb els premis Nacional d’Internet 2004, Nacional de Cultura 2005 (categoria Projecció social del català), Pompeu Fabra 2016, que atorga la Generalitat de Catalunya