Elvira Fernández, nova directora de l’IRBLleida

La professora de la UdL substitueix el catedràtic Xavier Matias-Guiu

ElviraFernandezUdL
Elvira Fernández. FOTO: UdL

El patronat de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida- Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) ha decidit nomenar la professora de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) Elvira Fernández com a directora de l'institut per als propers quatre anys. Fernández, cap del servei de Nefrologia a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, substitueix en el càrrec al catedràtic d'Anatomia Patològica de la UdL, Xavier Matías-Guiu.

El patronat ha valorat l'experiència de recerca de la candidata, així com la tasca assistencial desenvolupada al capdavant del Servei de Nefrologia de l'Arnau de Vilanova. Elvira Fernández compagina la seua tasca hospitalària amb la docència i la recerca translacional a l'IRBLleida, on lidera el grup de recerca consolidat de Nefrologia Experimental. La seua investigació se centra en les alteracions del metabolisme mineral i la patologia vascular del malalt renal.

La nova directora de l'IRBLleida dirigeix una àrea d'investigació de recerca translacional centrada en el paper vascular de la vitamina D i els mecanismes moleculars implicats, i una altra àrea de recerca clínica que desenvolupa la seua activitat en la Unitat de Detecció i Tractament de les Malalties Aterotrombòtiques a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (UDETMA).

La nova direcció té com a reptes immediats la renovació de l'acreditació de l'IRBLleida com a Institut d'Investigació Sanitària per l'Institut de Salut Carlos III, el lideratge de projectes europeus i la captació de talent que permeti assegurar el futur de la institució.

Text: Comunicació IRBLleida / Oficina de Premsa UdL