'Ens teniu aquí', primer premi del Concurs de fotografia de la FIF

La imatge d'Eva Caselles Pujol posa en valor el personal de l'atenció primària

Ens teniu aqui
'Ens teniu aquí'. FOTO: Eva Caselles
Ens teniu aquí és la imatge guanyadora del 20è Concurs de Fotografia de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la Universitat de Lleida (UdL) que en aquesta vintena edició estava dedicat al rol d'ambdós disciplines davant els nous reptes de l'atenció primària.

Obra de la fisioterapeuta, Eva Caselles Pujol, la fotografia vol posar de manifest la importància que tenen tots els professionals i les professionals que treballen en els centres d'atenció primària. "També volia visibilitzar amb els missatges que hi apareixen, la feina diària que fem. Els usuaris ens necessiten perquè els solucionem els problemes, i nosaltres hem de saber (o aprendre) a gestionar les tasques de la manera més eficaç possible", explica.

El segon premi ha estat per la infermera, Cecília Bañeres Argilés, per Activa't amb la comunitat, una fotografia que combina el blanc i negre i el color. Mentre que L'atenció primària et cuidarà al llarg de la teva vida, on es mostra un primer pla de la mà d'un professional sanitari i i les d'un nadó, obra de la llevadora Carme Roig Garcia, ha obtingut el tercer premi. Les guanyadores del concurs han estat premiades amb 300 euros, 200 i 100 respectivament.

De les catorze fotografies que es van presentar al certamen, les deu finalistes es poden veure en una exposició al vestíbul de la Facultat de Medicina de la UdL fins a finals de maig. El jurat d'aquesta edició del concurs estava presidit per la secretària acadèmica de la FIF, Teresa Botigué, i integrat per professorat i personal d'administració i serveis del centre, així com per membres dels col·legis d'Infermeres i Infermers de Lleida, del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i de la Unitat d'Audiovisuals de la UdL.

Activa't ambla comunitat de Cecília Beñeres

L'Atenció Primàtia et cuidarà al llarg de la vida de Carme Roig