Equips de Barcelona i Girona s'imposen a la First Lego League

Hi han participat més de 250 alumnes de 30 centres catalans i aragonesos

first lego
Els equips guanyadors. FOTO: UdL

L'equip Royal Robotix, de Vilafranca del Penedès, s'ha proclamat campió de la fase territorial de la First Lego League, que s'ha celebrat aquest dissabte al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL), sota la coordinació de l'Escola Politècnica Superior (EPS). El segon lloc ha estat per als Maik Wolvineers, de Girona. Els dos grups guanyadors aniran a la Gran Final FLL Espanya, que se celebrarà el dia 18 de març a Logronyo.

Més de 130 voluntaris han treballat en l'organització de la sisena edició de la First Lego League (10-16 anys) i la segona Jr. First Lego League (6-9 anys), centrades enguany en el repte Animal Allies. Les dos competicions han aplegat a la UdL un total de 257 alumnes de 30 escoles i instituts de les comarques de Ponent, Barcelona, Girona, Osca i Saragossa:

Lleida ciutat: Col·legi Episcopal, Col·legi Santa Anna, Jesuïtes-Col·legi Claver, Col·legi Maristes Montserrat, INS Samuel Gili i Gaya, INS La Mitjana, INS Màrius Torres, INS Maria Rúbies, INS Ronda.

Demarcació de Lleida: Col·legi La Salle (Mollerussa), Institut d'Almenar, INS Els Planells (Artesa de Segre), INS Ermengol IV (Bellcaire d'Urgell), FEDAC Guissona, Escola Antònia Simó i Arnó (Almacelles), Escola Mn. Albert Vives (La Seu d'Urgell), Institut de La Pobla de Segur, Ajuntament de La Pobla de Segur.

Resta de Catalunya: Escola Mediterrània de Viladecans, Escola Serra de Coll-Bas de Carme, École Bel-Air de Sant Pere de Ribes, Col·legi Sant Vicenç dels Horts, St. Peter's School de Barcelona, Escola Pia d'Igualada, Escola Manyanet de Molins de Rei, La Miranda de Sant Just Desvern, FEDAC Sant Narcís de Girona, Montagut Vilafranca, Casal de Vilafranca.

Aragó: Col·legi Santa Ana (Fraga), Col·legi Gascón y Marín (Saragossa).

Llistat de premis:

- Premi Fundació Scientia al Guanyador: ROYAL ROBOTIX de l'Escola Montagut (Vilafranca)
- 2n premi Paeria al Guanyador: MAIK WOLVINEERS de FEDAC Sant Narcís (Girona)
- Premi Grup Mestre al Disseny Mecànic: LA MIRANDA ROBOTICS de La Miranda (Sant Just Desvern)
- Premi GFT a la Programació: LEGO DOGTOR’S de l'Institut Els Planells (Artesa de Segre)
- Premi Lleida.net a l'Estratègia i la Innovació: ROBOSPARKS de St. Peter’s School (Barcelona)
- Premi Diputació de Lleida al Comportament del Robot: LEGO DOGTOR'S de l'Institut Els Planells (Artesa de Segre)
- Premi EPS a la Investigació: ROBONIAN de l'Escola Pia (Igualada)
- Premi PlusFresc a la Solució Innovadora: BLACK & YELLOW de l'Institut Gili i Gaya (Lleida)
- Premi UdL a la Presentació: MARISTBLITZ del Col·legi Maristes Montserrat (Lleida)
- Premi SEMIC a la Inspiració: WILD LEGO de l'Institut La Mitjana (Lleida)
- Premi IFR al Treball en Equip: GASCO MARINES del Col·legi Gascón y Marín (Saragossa)