Esports i felicitat, eix de la 5a Jornada INNSOC

L'àrbitre internacional Xavier Estrada obre la trobada, que clou Sor Lucía Caram

innsoc2018
Imatge de l'edició anterior de la Jornada Innosoc / Foto: UdL
Com influeixen els valors i l'esport en la felicitat? Aquest és l'eix central de la Jornada INNSOC que la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL) celebra aquest divendres, 8 de novembre, a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social. L'àrbitre lleidatà de Primera divisió Xavier Estrada, que compta amb un Màster en Psicologia Esportiva i Activitat Física, serà l'encarregat de la conferència inaugural; mentre, la cloenda anirà a càrrec de la monja dominica i directora de la Fundació del Convent de Santa Clara, Lucía Caram.

L'objectiu de la jornada és reflexionar sobre la pràctica de l'esport i la seua incidència en els valors socials i comunitaris. Estrada, guardonat com a millor àrbitre de la temporada 2018-2019 a Primera Divisió amb el Trofeu Vicente Acebedo, també treballa en projectes relacionats amb les emocions i els esports amb infants, alguns amb professorat de la Facultat d'Educació de la UdL com Gemma Filella i Rosa Miralles. La seua xerrada portarà per títol Un aprenentatge en valors en la infantesa, les millors virtuts dels adults.

Per la seua banda, Sor Lucia Caram exposarà la importància de l'esport en l'acció amb nens i nenes en situació de risc social, a partir del projecte Invulnerables que la fundació que dirigeix desenvolupa amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, la Fundació del Futbol Club Barcelona i l'Obra Social La Caixa.

El programa també inclou una taula rodona amb el president de la Representació a Lleida de la Federació Catalana de Bàsquet, Javier Calles; el director esportiu i entrenador del Club d'Handbol Lleida Pardinyes, Txema del Rosal, que també és professor d'INEFC-Lleida; la cap del departament d'Esports de l'Ajuntament del Prat de Llobregat, Olga Asensio; l'esportista i cuiner lleidatà Albert Cogul; i el psicòleg esportiu i professor de la UdL, Àlex Gordillo.

"Hem convidat diferents experiències on es relaciones els esports i els valors per millorar la felicitat de les persones: un ajuntament, una federació, un club i una persona amb discapacitat que ens exposarà la importància de la pràctica professional per millorar i potenciar diferents valors", explica el director de la Càtedra, Carles Alsinet.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la Jornada INNSOC 2019