Estudiantat de la UdL inicia una acampada en suport a Palestina

L'equip de govern vetllarà per compatibilitzar el dret a manifestació i els drets acadèmics

acampada palestina2
Acampada al claustre de la Pensativa / Foto: Premsa UdL
Una trentena d'estudiants ha iniciat aquest dimarts una acampada al rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) en suport a Palestina. Reclamen la celebració d'un claustre extraordinari, com ha succeït en altres universitats, per tal què el màxim òrgan representatiu de la Universitat es pronuncii sobre la situació a Palestina i les relacions que manté la UdL amb centres d'educació superior i de recerca d'Israel. El seu objectiu, afirmen, és "que les institucions universitàries trenquin relacions amb l'estat sionista d'Israel".

Per la seua part, l'equip de govern de la UdL ha manifestat que "respectem el dret de manifestació, i vetllarem perquè sigui compatible amb els drets de la comunitat universitària". El passat 8 d'abril, el consell de direcció va emetre un comunicat on refermava el seu compromís amb la pau i es comprometia a "revisar, les relacions acadèmiques que manté la UdL amb institucions públiques o privades israelianes que puguin anar en contra del que estableixen els Estatuts de la UdL, que ens obliguen a la promoció de la solidaritat i la cultura de la pau".

Les acampades universitàries a l'Estat van començar a València fa quinze dies i fins ara s'han estès a Madrid, Barcelona, Lleó, Saragossa, Castelló, Alacant, Granada, Màlaga, Sevilla, Santiago de Compostel·la, Oviedo, Múrcia, Jaén, Salamanca i La Rioja. Les mobilitzacions s'han intensificat aquest dimecres, 15 de maig, coincidint amb el 76 aniversari de la Nakba.

L'estudiantat de la UdL acampat preveu la realització de diferents activitats i assemblees mentre duri l'acampada al Rectorat, campus on s'està mantenint amb normalitat l'activitat acadèmica i de gestió.