Estudiants de Dret i Història representaran la UdL al debat de la Xarxa Vives

Una lliga interna ha servit per triar l'equip que hi competirà

LligaDebatUdL2014
Els participants en la final amb els responsables universitaris
Anna Domingo, Cristian Garcia, Miriam Mosteirin, Elena Ferre i Karim Adrian, estudiants de Dret, capitanejats per Rosa Mercado, alumna del Grau d'Història, formen l'equip que representarà la Universitat de Lleida a la Lliga de Debat Universitari que impulsa anualment la Xarxa Vives d'Universitats i que tindrà lloc a Girona entre el 31 de març i el 4 d’abril propers.

L'Àrea de Dret Administratiu ha organitzat la I Lliga Interna de Debat de la UdL amb l'objectiu de triar els representants de la institució que participaran en aquesta competició que pretén fomentar la cultura del debat i l'oratòria entre l'alumnat de les universitats dels diferents territoris de parla catalana.

La Lliga de la UdL ha aplegat quatre equips integrats per estudiantat de les facultats de Dret i Economia, Medicina, Lletres i Ciències de l'Educació que han hagut de debatre sobre si les condicions de treball s'han d'adaptar a la situació del mercat, el mateix tema que centrarà la Lliga de debat de la Xarxa.

L'equip guanyador de la competició interna de la UdL, que han defensat la postura del "sí", el formaven Cristian Garcia, Cristina Graell, Anna Domingo i Òscar Marchal. Dos ells, seran a l'equip que representarà la UdL la Lliga de la Xarxa Vives, a més d'altres quatre estudiants dels altres equips. Entre ells, Karim Adrian, que va ser escollit per la resta de participants com el millor orador d'aquesta edició.

El jurat l'integraven el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, el vicepresident primer de la Xarxa Vives i anterior rector de la UdL, Joan Viñas, la degana de la Facultat de Dret i Economia, María José Puyalto, i els professors de Dret administratiu, César Cierco i Antonio Ezquerra.