Estudi lleidatà sobre l'obesitat i la COVID-19

El professor de Medicina Albert Lecube coordina el projecte

Albert Lecube
Lecube és cap d'Endocrinologia i Nutrició a l'Hospital Arnau / Foto: HUAV
Esbrinar la relació entre l'obesitat i l'afectació de la COVID-19 és l'objectiu d'un projecte de recerca coordinat pel professor de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) i cap del servei d'Endocrinologia i Nutrició de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), Albert Lecube. L'estudi, que porta per títol Impacte de la composició corporal en la prevalença, gravetat, propagació i pèrdua d’immunitat a la infecció per COVID-19, ha rebut una beca de 5.000 euros de la Societat Espanyola d'Endocrinologia i Nutrició (SEEN).

Els investigadors volen aprofundir en la relació entre l'acumulació de greix en el cos i la prevalença d'infecció per la COVID-19, la seua gravetat (dies d'ingrés, necessitat d'UCI, ventilació mecànica, intubació...) i el nombre de familiars o contactes amb infecció confirmada pel virus. L'estudi pretén avaluar fins a uns 450 pacients. Els diners del SEEN es destinaran a la repetició dels estudis de seroprevalença entre els professionals de l'ICS Lleida.

"Si complim els nostres objectius, confirmarem que els pacients amb obesitat, i especialment aquells amb major acumulació de greix, són un grup vulnerable davant de la COVID-19, amb totes les implicacions que això comporta quant a prevenció, vacunació preferent, tractament precoç i més agressiu", explica Lecube. "Al mateix temps disposarem de dades per conscienciar els pacients afectats d'aquesta malaltia sobre la importància de perdre pes", afegeix.

Text: Comunicació HUAV / Premsa UdL