L'ètica i l'art interactiu, novetats del Congrés internacional Persona-Ordinador

La UdL acull la trobada anual on hi participen més de 80 experts d'arreu de l'Estat i Amèrica Llatina

aipo
Un moment de la inauguració del congrés. FOTO: UdL
Un taller d'ètica per aprofundir i debatre sobre els principis i valors que han de regir en els avenços tecnològics, i una conferència magistral de l'artista i professor de la Universitat del País Basc, Patxi Araujo, sobre estètica en entorns tècnics, que es completa amb dos instal·lacions artístiques dels professors de la Universitat de Lleida (UdL) i creadors visuals Ferran Lega i Kepa Landa que es poden veure a l'edifici Polivalent 2, són dos de les novetats temàtiques del XXIII Congrés Internacional de Persona-Ordenador que té lloc des d'avui i fins dimecres a la UdL.

Es tracta de la trobada anual l'Associació Interacció Persona-Ordinador (AIPO), impulsada per qui fou professor de la UdL, Jesús Lorés, a finals dels anys noranta i que actualment aplega 120 experts d'aquesta disciplina d'arreu de l'Estat i Amèrica Llatina. Al congrés, que l'any passat va tenir lloc a Terol, s'hi han inscrit un total de 85 persones entre professionals, docents, i estudiants d'informàtica, també de doctorat. Organitzat en onze sessions paral·leles, s'abordaran, entre altres, aspectes com ara la usabilitat i l'accessibilitat, la interacció per a persones amb necessitats especials, salut i interacció Persona-Ordinador, jocs formatius (serious games) i interfícies d'usuari intel·ligents, o la informàtica social a partir dels resultats de l'exposició i el debat d'una cinquantena de treballs.

Avui, l'Auditori del Centre de Cultures de la UdL, ha acollit la inauguració de la trobada, amb el rector, Jaume Puy, la directora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, Magda Valls, la presidenta de l'AIPO, Lourdes Moreno, i el professor de l'EPS i un dels organitzadors del congrés, Antoni Granollers, que ha destacat que una de les jornades del mateix tindrà lloc al campus universitari d'Igualada. A l'acte oficial d'obertura, l'ha seguit la conferència magistral del professor Duncan P. Brumby (Escola Universitària de Londres) que sota el títol Ding! És hora de centrar-se en el disseny de distraccions digitals ha presentat els resultats d'una investigació sobre com dissenyar millor les interrupcions i les notificacions digitals per ajudar les persones a mantenir la concentració.

Durant el congrés, també es lliuraran els premis al millors treballs de fi de grau i de fi de màster que convoca AIPO així com del Premi Jesús Lorés al millor article d'aquesta edició del congrés.