Fotografia per aprendre a estimar el paisatge

PremiMirallUdL
Els guanyadors del concurs amb els membres del jurat / Foto: UdL

Albert Rubió Dejuan, alumne de l'Institut Màrius Torres, ha estat el guanyador del primer concurs Paisatges Ponentins, un certamen fotogràfic convocat pel Seminari Geolocal, integrat per professorat del Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida i de diferents instituts de la demarcació de Lleida.

Aquest concurs, adreçat a estudiants de Batxillerat, té com a objectiu estimular el coneixement i l'estima pel territori de Ponent a partir de l'observació i la captura en una imatge dels seus paisatges. En la primera edició, el certamen ha proposat com leit motiv el tema de l'aigua en les seues múltiples expressions: el cicle natural, els aprofitaments, la gestió i els problemes ambientals.

La fotografia guanyadora, Mirall, va ser presa a La Mitjana. El jurant, integrat per Ignasi Aldomà (UdL), Jesus Burgueño (UdL), Xavier Goñi (UdL) i Dolors Pifarré (INS Màrius Torres) ha valorat la qualitat de la instantània on es reflecteix el valor de l'aigua com a imatge exponent del territori.

El segon premi ha estat per Judit Espino, també del Màrius Torres, per la fotografia Sant Llorenç de Montgai, mentre que el tercer premi ha recaigut en Carles Miralbé, alumne del Col·legi Claver de Lleida, per la imatge La Peixera.

El guanyador s'ha endut una Tablet Samsung Galaxy TAB 4 i la segona classificada un vol en Globus Camins de Vent. Tots dos  i el tercer premiat han estat obsequiats amb un lot de llibres de tema geogràfic.

1r premi: Mirall

Albert Rubió Dejuan. Centre educatiu - INS Màrius Torres