Beques amb fons europeus per a doctorands a Campus Iberus

Seran 2,8 milions per incorporar 36 investigadors en Agroalimentació, Nutrició i Salut.

bequesUdLiberustalent
Un moment de la presentació / Foto: Unizar
La Universitat de Lleida (UdL) podrà incorporar una desena de doctorands dels àmbits de l'agroalimentació, la nutrició i les tecnologies per a la salut gràcies a un nou programa del Campus Iberus d'Excel·lència Internacional, dotat amb 2.825.280 euros per la Unió Europea. Servirà per atreure un total de 36 joves investigadors a les universitats del Consorci (Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i La Rioja), on desenvoluparan les seues tesis durant tres anys. El projecte arrencarà passat l'estiu i tindrà dos convocatòries, per a 18 investigadors cadascuna. El doctorand haurà de presentar una tesi que es consideri d'interès per Campus Iberus i que compti amb el suport de la indústria.

Els rectors de Campus Iberus, acompanyats per la Consellera d'Innovació, Recerca i Universitat del Govern d'Aragó, han presentat aquest matí a Saragossa el programa Iberus Talent: International Doctoral Programme for Talen Attraction to the Campus of International Excellence of the Ebre Valley. És un dels cinc projectes COFUND aprovats per la Comissió Europea a Espanya i rebrà prop de 3 milions d'euros, dins del programa Horitzó 2020 i per a la convocatòria de l'any 2017. De la trentena de doctorands, 12 s'incorporaran a la Universitat de Saragossa (Unizar), 10 a la Pública de Navarra i a la UdL, i 4 a La Rioja.

COFUND busca fomentar l'excel·lència en la formació dels investigadors, la seua mobilitat i el desenvolupament de la seua carrera professional. Per concórrer a aquesta convocatòria, Campus Iberus va comptar amb el suport de més de 30 entitats tant nacionals com internacionals (universitats, centres de recerca i empreses) de països com Estats Units, Brasil, Colòmbia, Argentina, Xina, Holanda, Regne Unit, Polònia o Itàlia.

Aquesta iniciativa posa en valor la fortalesa de l'agregació de les quatre universitats públiques de la Vall mitjana del riu Ebre. Iberus Talent reforçarà l'estratègia d'internacionalització de Campus Iberus, tant a Europa com en altres continents, mitjançant l'atracció de talent jove internacional. Addicionalment, facilitarà i afavorirà l'establiment de noves relacions de Campus Iberus amb universitats i empreses d'altres països.

Text: Comunicació Campus Iberus / Premsa UdL