El turisme patrimonial centra el simposi de la Càtedra Turó de la Seu Vella

Els participants gaudiran d'una visualització 3D de la Porta dels Apòstols

seuvella_carlesmateu
La sostenibilitat és un dels temes que tractaran / Foto: Carles Mateu (CC BY-SA 2.0 Deed)

Enllaç a la fotografia original

Experts en turisme patrimonial es donaran cita aquest divendres al segon simposi de la Càtedra Turó de la Seu Vella de la Universitat de Lleida (UdL), que tindrà lloc a la Canonja del monument. La sostenibilitat, les possibilitats digitals o la segmentació de públics són alguns dels temes que es posaran sobre la taula. Els participants gaudiran d'un recorregut guiat per l'antiga catedral i una visita a la Porta dels Apòstols, una de les més emblemàtiques del Gòtic català, amb visualització 3D.

El director de l'Institut de Recerca en Turisme (INSETUR) de la Universitat de Girona, José Antonio Donaire Benito, serà l'encarregat d'obrir el Simposi Turisme patrimonial al turó de la Seu Vella. Expert en turisme cultural i en el comportament del turista en l'espai, parlarà sobre "el nou patrimoni". Després serà el torn de la coordinadora de la Càtedra UNESCO en TIC per al desenvolupament i la promoció del turisme sostenible als llocs Patrimoni de la Humanitat de la Università della Svizzera Italiana-USI, Silvia De Ascaniis, que intervendrà de forma telemàtica amb la xerrada Principis d'interpretació del patrimoni per a la comunicació del Turó de la Seu Vella.

El programa es completa amb les intervencions del director de recerca del Centre de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT-UB), Jordi Arcos Pumarola, que parlarà sobre la diversificació del relat turístic; una membre de l'empresa lleidatana Nomon Turisme Cultural, Olga Paz Corbella, que adapta les visites guiades a tot tipus de perfils (escolars, persones amb discapacitat...); i el membre de la Junta d'ICOMOS Espanya i coordinador del subcomitè territorial de Catalunya, Xavier Casanovas Boixereu.

Les persones assistents al simposi participaran en una visita guiada a la Porta dels Apòstols amb ulleres 3D, gràcies al suport de l'empresa Invelon que aproparà aquest element arquitectònic a l'alçada de cada participant, a partir de fotografies preses amb drons i editades posteriorment a 360º per poder apreciar-ne tots els detalls.
MÉS INFORMACIÓ: