Homenatge a la trajectòria cívica i política de Josep Vallverdú

La UdL acull el primer acte a Lleida de la Fundació Josep Irla

vallverduUdL
L'escriptor Josep Vallverdú en una visita a la UdL. FOTO: UdL

El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida acull demà, a les set de vespre, un homenatge a la trajectòria cívica i política de l'escriptor lleidatà Josep Vallverdú sota el títol: "la força i la lucidesa". Es tracta del primer acte a Lleida de la Fundació Josep Irla, que presideix l'exconseller Joan Manuel Tresserras, el qual també serà present en l'acte de reconeixement al literat.

L'acompanyaran el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri, el director del departament de Filologia Catalana i Comunicació, Miquel Pueyo, i l'escriptor i professor de l'Institut Josep Vallverdú de les Borges, Ramon Usall, i la periodista Anna Sàez.

Josep Vallverdú, doctor honoris causa de la UdL des del 2004, és autor d'una prolífica i diversificada obra, la més coneguda i premiada, és la narrativa destinada al públic més jove. Ha estat distingit també amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1990) i amb el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (2000).

La Fundació Irla, que entre els seus objectius té "la difusió del pensament i l’obra política, econòmica, social i cultural d’aquelles persones que l’han basat en la defensa de la llibertat, la democràcia, la justícia social i la sobirania nacional", ha volgut promoure aquest reconeixement pel compromís compromís cívic i polític de Vallverdú amb el catalanisme republicà i la defensa d'un Estat propi.

Al 2015, Vallverdú, va cedir a la Universitat de Lleida el seu fons documental. Són més de 2.500 volums, a més de documentació personal i altres objectes, que s'estan integrant gradualment a les diferents seccions de la Biblioteca de Lletres perquè puguin ser consultats per estudiosos i públic.