Inauguren l'aula d'informàtica amb ordinadors de la UdL a Senegal

Un total de 120 equips, gràcies a la cooperació amb la Fundació Lluís Llach

ordinadors Senegal
El nou espai per a l'institut de Palmarin Foto: Fundació Lluís Llach
La Fundació Lluís Llach acaba d'inaugurar al Senegal una aula d'informàtica amb el material cedit per la Universitat de Lleida (UdL). Es tracta de 120 ordinadors que han servit per equipar un espai de l'Institut de secundària de la localitat de Palmarin. El projecte s'ha retardat per les dificultats en fer arribar la potència elèctrica necessària a aquest espai del centre educatiu. El cantautor ha agraït l'ajut de la universitat per fer realitat aquest projecte, que beneficiarà tota la comunitat.

La idea és que, a banda de donar servei a l'alumnat, els equips informàtics els pugui utilitzar també "la gent que no estigui en edat escolar però a qui interessi l'aprenentatge i la utilització d'aquests mitjans". Així, la Fundació preveu crear un espai Ciber al qual els ciutadans de Palmarin "puguin fer servir la informàtica i Internet per comunicar-se, informar-se i connectar-se al món" durant unes hores al dia.

La UdL va enviar, mitjançant l'ONG Noves Tecnologies per a Àfrica (NTA), un total de 120 ordinadors. Són 105 donatius de la mateixa universitat i una quinzena de particulars i empreses. NTA també ha fet la revisió prèvia dels PCs, pantalles i ratolins per garantir que tot estigués en bones condicions d'ús.

La UdL va signar un conveni de col·laboració amb la Fundació Lluís Llach l'any 2014, per contribuir al projecte educatiu Anem més lluny per pal·liar les mancances de material que pateixen les escoles de la regió i que dificulta als joves estudiar a la Universitat.

Un moment de la inauguració     Foto: Fundació Lluís Llach