Jazz a la UdL amb Eri Yamamoto Trio

Jazz: Erin Yamamoto a la UdL
La pianista Eri Yamamoto. FOTO: Jimmy Katz

La pianista japonesa Eri Yamamoto, presenta dijous 17, a les deu de la nit al Rectorat, les seues darreres composicions, acompanyada de Masa Kamaguchi, al contrabaix, i David Xirgu, a la bateria.

Nascuda a Osaka, va començar a tocar el piano als tres anys i a compondre als vuit. Al 1995 es trasllada als Estats Units, on es formarà en jazz a la New School de la Universitat de Nova York. Ha actuat com a solista a Itàlia, Japó i els Estats Units, i amb trio o sextet a Itàlia, Holanda, Noruega, Tunísia i Portugal, entre altres. Des del 2000, se la pot escoltar regularment a l'Arthur's Tavern, un històric club de jazz novaiorquès.

Al 2013, Eri va publicar el seu primer disc en viu, Firefly, el seu novè àlbum com a líder. Amb un estil singular al piano i una gran capacitat per improvisar, Eri Yamamoto, està considerada per la crítica com una de les pianistes més originals del jazz d'avui. Entre altres, ha col·laborat amb mestres com Ron McClure, William Parker o Butch Morris.

Masa Kamaguchi, format al Japó i al Berklee College of Music de Boston, viu a Barcelona des del 2006, on continua col·laborant amb músics nord-americans i amb solistes europeus com ara Albert Bover, Perico Sambeat, Albert Sanz i Sara Serpa. Instrumentalista notablement intuïtiu, Masa Kamaguchi, posseeix un so molt personal que combina un timbre càlid i ric amb un estil modern.

El badaloní, David Xirgu, ha estat membre i/o fundador d’un gran nombre de grups musicals. També ha liderat el seu propi quartet, amb qui ha enregistrat dos cds. Alhora, ha tocat amb músics de reconegut prestigi com ara John Abercrombie, Dave Douglas, Vince Mendoza, Dave Liebman, Fred Hersch, Norma Winstone, Ingrid Jensen, Mark Feldman, Kurt Rosenwinkel, Ben Monder, Art Farmer, Chris Cheek, Charles Tolliver, Dave Schnitter o Mulgrew Miller.

Amb més de vuitanta discos de jazz enregistrats, Xirgu és del 2001, professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya i des del 2008, del Conservatori Superior del Liceu.