L'EPS ultima graus en energia i sostenibilitat i en disseny digital

L'Escola celebra el seu 25è aniversari en un acte a l'Auditori del campus de Cappont

25anysEPSUdL
La mostra es pot veure al Centre de Cultures del campus de Cappont. FOTO: UdL
Un grau en Energia i sostenibilitat i un altre en Tecnologies creatives i disseny digital són els nous estudis que l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (EPS) està ultimant per implantar el curs vinent i el següent, respectivament, ha anunciat avui el director del centre, Francesc Giné. Es tracta de graus que "volen respondre als nous reptes als quals s'enfronta el sector de les tecnologies com ara la sostenibilitat del planeta i la digitalització de la societat", ha afirmat Giné durant l'acte de celebració del 25è aniversari de l'escola.

Per la seua part, el rector Roberto Fernández, ha lloat el dinamisme de l'escola, la seua ambició per ser i el seu incansable treball pel futur, i ha dit que hauria de ser un exemple per a tota la UdL, inclòs ell i el seu equip.

La commemoració, on hi han participat la major part dels directors que ha tingut l'escola (Josep Maria Miret, Jesús Pomar, Carles Capdevila, Ferran Badia i Giné), i els rectors Jaume Porta i Joan Viñas, ha servit també per homenatjar els directors i els professors que ja no hi són: Jesús Lorés, Javier Chavarriga, Joan Gimbert i Josep Maria Ribó.

A més d'una taula rodona amb exdirectors del centre i amb exalumnes, també s'ha programat una conferència a càrrec del director i presentador del programa Generació Digital de TV3, Lluís Marquina. Amb el títol Engineering: inspiring the future, el periodista ha abordat l'evolució del sector en els darrers 25 anys, així com d'alguns dels darrers avenços tecnològics: dispositius sostenibles, drons etc.

La celebració ha finalitzat amb la inauguració del rodet d'una turbina hidràulica de primer quart de segle, procedent d’una de les centrals hidroelèctriques del Pirineu lleidatà, concretament de la Unitat de Producció Hidràulica Ebre Pirineus cedida per Endesa.

La peça, de 900 quilos de pes, ha estat escollida com a símbol de la importància de l'enginyeria en transformacions socials i econòmiques com ara el desenvolupament de la generació hidroelèctrica i forma part del patrimoni tecnològic del Fons Històric de la companyia hidroelèctrica. Ubicada a l'entrada principal del centre, ha estat adequada i restaurada per la UdL.

L'Escola Politècnica Superior va ser creada al 1991, llavors com a Escola tècnica. Les classes van començar amb 134 estudiants i 9 professors a l'edifici del Rectorat i actualment el centre compta amb un centenar de docents i prop de 900 alumnes. S'imparteixen 4 graus, 2 màsters i 4 dobles titulacions i fins ara s'hi han titulat 2.700 persones.

Carregant el reproductor...