L'ETSEA presenta a Abu Dhabi les seues innovacions en agricultura de precisió

Modelització 3D de plantacions fruiteres i dosificació de fitosanitaris, entre les seues ponències al fòrum mundial

AbuDhabiUdL
La delegació lleidatana al congrés dels Emirats Àrabs / Foto: Àlex Escolà (UdL)

El Grup de Recerca en AgròTICa i Agricultura de Precisió (GRAP) de la Universitat de Lleida (UdL) ha presentat els avenços de les seues recerques al primer Fòrum Global sobre Innovacions en Agricultura celebrat a Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units). Els investigadors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) han exposat el seu treball sobre modelització 3D de plantacions fruiteres i ajust de la dosi de productes fitosanitaris en fructicultura de precisió.

El GRAP, membre del centre Agrotecnio, ha estat col•laborant en l'organització de la trobada mundial, juntament amb la Universitat d'Arizona, la Universitat de Califòrnia (UCDAVIS) i la Universitat dels Emirats Àrabs Units, entre altres institucions. El fòrum ha comptat amb uns 3.200 participants de 62 països, un centenar d'expositors i 20 delegacions governamentals. Arrel de l'èxit d'aquesta primera edició, els organitzadors ja han anunciat un segon fòrum pel febrer de 2015.

Els investigadors de l'ETSEA ha encapçalat una delegació de set persones de les terres de Lleida. A banda dels professors Àlex Escolà, Santiago Planas, Joan Ramon Rosell i Jaume Arnó; també han viatjat Joan Girona (IRTA) i Jordi Justribó i Javier Hijós, de Just Global, S.L., una empresa d'R+D especialitzada en ingredients actius per a l'agricultura.