L'Hospital de Santa Maria esdevé universitari

L'alumnat de la UdL hi farà pràctiques internes i els professionals podran ser docents sense deixar l'assistència

HospitalSantaMariaUdL
Les autoritats en el descobriment d'una placa. FOTO: UdL

"L'Hospital de Santa Maria de Lleida, de manera complementària amb les unitats assistencials de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, compleix els requisits per adquirir la condició d'hospital universitari".

Així ho expressa la Resolució del passat 15 de juny del departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i que avui han fet pública els màxims representants de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), Jaume Capdevila, i dels Serveis Territorials de Salut a Lleida, Josep Pifarré.

"Un dia històric -en paraules del rector de la UdL- no només per a aquest centre sanitari i per a la Universitat, sinó pels ciutadans de Lleida que gaudiran de la incorporació d'aquestes instal·lacions sanitàries a la docència i a la recerca universitària".

En el mateix sentit s'ha pronunciat el gerent de GSS que ha afirmat que, sense docència i recerca de qualitat, no hi assistència de qualitat. La condició universitària de l'Hospital de Santa Maria "donarà els seus fruits en la nostra veritable raó de ser que és vetllar per la salut dels ciutadans de Lleida", ha afegit.

Per la seua part, Josep Pifarré ha qualificat de merescuda la condició d'hospital universitari obtinguda pel Santa Maria, mercès a la tasca dels seus professionals. I referint-se també a l'Hospital Arnau de Vilanova, universitari des dels 1995, ha destacat que en la suma "tots guanyem per aconseguir ser més potents en docència, recerca i assistència".

Entre altres, la condició d'hospital universitari permetrà als professionals sanitaris del Santa Maria exercir de docents titulars a la UdL sense haver de deixar de fer assistència, ja que podran optar a places conjuntes assistencials i docents, com ara passa amb els professionals de l'Arnau.

També suposarà que l'estudiantat de les facultats de Medicina, Infermeria i Educació, Psicologia i Treball Social hi pugui fer pràctiques internes -fins ara només eren externes-, ja que l'hospital se suma a la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. A més, la incorporació del Santa Maria suposarà també afegir-hi especialitats que no inclou l'Arnau, com per exemple salut mental.

Les autoritats presents a l'acte, on s'han descobert dos plaques a la façana del centre hospitalari, han recordat la tasca dels seus antecessors en els càrrecs, en especial del rector Joan Viñas, que han fet possible arribar a aquest moment.