La 22a Universitat d'estiu baixa el teló amb uns 100 inscrits més que l'anterior

El taller de fotografia a cura de Rafael Navarro, una de les activitats d'aquesta setmana

tallerfotografiaUdLuniversitatestiu
Una sessió del curs a l'Escola de capacitació agrària del Pirineu / Foto: UdL

Aquest migdia finalitza, a l'espera d'un curs a l'agost, i un altre al setembre, la 22ena Universitat d'estiu de la Universitat de Lleida, on enguany s'hi han matriculat 676 persones fins ara, gairebé un centenar més que en l'edició anterior, que va comptar amb 595 inscrits.

En total s'han oferit 38 cursos, cinc més que l'any passat, a Agramunt (1), Alcoletge (1), Arbeca (1), Les Borges Blanques (1), Tremp (2), La Seu d'Urgell (8), Lleida (18), a més de 4 virtuals i els que es faran properament a Sant Esteve de la Sarga i Vielha. Hi han tingut cabuda la literatura, l'art, el coaching, les llengües, la informàtica, la música, el cinema, la història, l'arqueologia, l'educació, la salut o la fotografia, entre altres.

En aquest sentit, avui finalitza el taller que ha impartit el fotògraf Rafael Navarro (Premi Aragó Goya 2013) i que ha tingut lloc aquesta setmana a la Seu d'Urgell. El curs, que duia per títol El llenguatge del cos, ha pretès ser un exercici de recerca del llenguatge fotogràfic utilitzant com a mirall el cos humà. És per això que en totes les sessions ha participat una model, a la qual, l'alumnat matriculat al curs ha hagut de fotografiar en espais interiors i exteriors. Així, els participants al taller han pres instantànies de nus de la model a l'Escola de capacitació agrària del Pirineu, l'Arxiu comarcal de l'Alt Urgell, el Claustre d'en Valira, la Sala Immaculada i l'espai Sant Domènec de La Seu d'Urgell.

Rafael Navarro ha guiat els participants en les diferents arts de les quals se serveix la seua fotografia (textures, moviments, despersonalitzacions, llum, color…), tot analitzant part de la seua obra com ara les inquietants arborescències dels seus Testigos, les simetries i estranyaments dels seus Dípticos, la dialèctica i les el·lipsis de les seues Parejas o la seua convulsa Danza de la vida y de la muerte.