La Càtedra Abel Martínez Oliva guardona tres treballs de recerca

De batxillerat, grau i màster que optaven al Premi Educació i Adolescència

municipalidad de cordobaCC BY-NC-ND 2.0
El premi està dedicat a educació i adolescència. FOTO: Municipalitat de Còrdova (CC BY-NC-ND 2.0)
Un treball de recerca de batxillerat (TDR) en artteràpia, un de final de grau (TFG) al voltant de joves en procés de reunificació familiar, i un de final de màster (TFM) sobre educació sexual, han estat els guanyadors de la tercera edició del Premi Educació i Adolescència de la Càtedra Abel Martínez Oliva de la Universitat de Lleida (UdL) al que enguany hi optaven un total de 21 recerques.

“Artteràpia, treballar les emocions amb les arts” de l'alumna de l'Institut Màrius Torres de Lleida, Cristina Puigdemasa, ha estat el millor TDR presentat i rebrà 500€ de premi. El jurat, integrat per professorat de la Càtedra, ha valorat positivament l’abordatge d'aquesta temàtica en ser "una bona estratègia per la convivència", així com el plantejament estructurat dels continguts. "El treball té en compte un moment clau del procés de canvi entre l’etapa infantil a l’adolescència des d’un enfocament de promoció de la convivència escolar i salut".

D'altra banda, el TFG "Des del meu objectiu. Programa socioeducatiu per a joves en procés de reunificació familiar en el marc de la protecció a la infància i l’adolescència”, de Carlota Aritzeta, graduada en Educació Social per la UdL, ha estat el guanyador en aquesta categoria dotada amb 1.000€. El jurat ha destacat la capacitat divulgativa i de transmissió dels coneixements del treball des d’una visió crítica, creativa i innovadora.

Finalment, "Efectes dels programes d'Educació Sexual amb el mètode Peer to Peer en els estudiants d'ESO de Lleida" realitzat per Paula Safont, màster en Psicologia de la UdL, és el treball guanyador en TFM amb una dotació econòmica de 1.500€. Les persones que integraven el jurat jurat han valorat positivament la capacitat divulgativa de la recerca que ha abordat d'una manera crítica aquesta temàtica, tot analitzant investigacions passades i proposant-ne de noves.

El premi Educació i Adolescència té com a finalitat reconèixer l’excel·lència de treballs de recerca de batxillerat, fi de grau i fi de màster relacionats amb les línies de la Càtedra Abel Martínez Oliva (aplicabilitat a la recerca, veus de l’adolescència, pràctiques basades en evidències científiques, educació  formal i educació no formal) i dedicats a alguna  de les seues temàtiques prioritàries (convivència en els centres educatius, promoció de la salut, adolescència i família, tecnologies de la informació i de la comunicació), així com fomentar les vocacions pedagògiques i distingir recerques d'estudiants que comportin una millora de la pràctica educativa en l’etapa adolescent.

Les persones interessades a optar a la quarta edició d'aquest guardó, que hagin superat els seus TDR, TFG i TFM durant el curs 2019-2020 poden presentar els seus treballs des de l'1 d'agost fins al 30 de novembre al web: http://www.educacioiadolescencia.udl.cat/ca/formacio/

MÉS INFORMACIÓ:

Bases IV Premi Educació i Adolescència