La Fira UdL-Treball dobla les ofertes de feina respecte al 2018

El certamen es farà també per primer cop a Igualada, el 16 de maig

firaUdLtreball2019b
La fira se celebra als campus de Cappont i Agrònoms. Foto: UdL

La 6a Fira UdL-Treball, que se celebra avui als campus de Cappont i d'Agrònoms de la Universitat de Lleida (UdL), ofereix a l'estudiantat i els graduats el doble d'ofertes laborals que l'any passat. Són 291 per les 136 amb les que va obrir el certamen del 2018. Els organitzadors destaquen que la xifra final pot augmentar, ja que la cinquena edició va cloure amb 321 ofertes de feina. Per primer cop, la Fira s'amplia al campus d'Igualada, on tindrà lloc el proper dia 16 amb 26 empreses i dos entitats: l'Associació Leather Clúster Barcelona i la Unió Empresarial Anoia.

La Fira UdL-Treball aplega enguany un total de 95 empreses, 35 de les quals hi participen per primera vegada. Més de 60 són de les comarques de Ponent; una vintena, de la província de Barcelona; i la resta, de Saragossa, Terol, València, Madrid i Navarra. Per sectors, la varietat de les firmes és extensa. Fabricants de maquinària, desenvolupadors de programes informàtics, constructores, empreses agroalimentàries, agències de viatges, consultories econòmiques i jurídiques, companyies asseguradores o laboratoris són només alguns dels perfils de les empreses d'aquesta sisena edició.

Al certamen també hi són presents 25 entitats, entre les que hi ha una dotzena de col·legis professionals, serveis propis de la UdL (com el Consell de l'Estudiantat, Alumni UdL, la Càtedra d'Emprenedoria, l'Institut de Llengües o l'Escola de Doctorat), el Servei d'Ocupació de Catalunya, l'Agència Catalana de Turisme, Afrucat, l'Associació d'Empresaris de la Llitera, la Cambra de Comerç de Lleida, la COELL, PIMEC i GlobaLleida.

Els perfils més demanats enguany són els d'Enginyeria Industrial, Estudis Anglesos, Administració i Direcció d'Empreses, i Enginyeria Agrària. A més dels llocs de treball, tant les empreses com les entitats presents a la Fira també donen la possibilitat de fer pràctiques curriculars i extracurriculars. La major oferta prové del Consorci GAL Alt Urgell-Cerdanya, amb 131 places de pràctiques remunerades.

Entre les novetats de la Fira UdL-Treball, a banda d'ampliar-se per primer cop a Igualada, destaquen  la possibilitat de fer-se una foto de forma gratuïta pel curriculum vitae i la recollida de currículums mitjançant un formulari online que es lliurarà a les empreses.  La conferència central enguany va a càrrec dels hackers ètics Jordi Murgó (conegut com a Savage), membre del Consell de Seguretat de GFT,  i Andreu Sànchez (conegut com a Tanis), membre del grup Hispahack.