La Festa de la Creació de Filologia catalana compleix 25 anys

Amb una revista de l'alumnat, una xerrada de Vicenç Altaió, microteatre i 'degustació' de versos

festacreacio
La presentació de la revista ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana. FOTO: UdL
Plou i fesols és títol de la revista que han impulsat cinc alumnes de la Facultat de Lletres, la presentació de la qual ha obert avui la Festa de la Creació que, enguany, compleix 25 edicions. Organitzada pel professorat i alumnat del Grau en Filologia catalana i estudis Occitans, la jornada ha començat amb la presentació d'aquest recull de textos escrits i autoeditats pels estudiants. Es tracta de dos microrelats, una narració breu, un article d'opinió i una composició musical, a més d'algunes il·lustracions.

La jornada també ha inclòs una conferència del poeta, assagista, traductor de teatre, crític d'art i articulista, Vicenç Altaió, que ha estat l'escriptor convidat en aquesta edició dels 25 anys de la Festa de la Creació. L'exdirector del Centre d'Art Santa Mònica, ha parlat de l'avantguarda i la postmodernitat com subversions estètiques. Seguidament a la seua conferència, ha tingut lloc el microteatre Ulisses 3:3, una classe magistral sobre com recitar Shakespeare, concretament el discurs de l'acte 3, escena 3 de Troilus i Cressida de l'autor anglès, que ha anat a càrrec dels alumnes Sofia Colominas i Miquel Rodríguez.

Finalment, al Claustre de la Pensativa, s'ha pogut gaudir d'una 'degustació' de versos creació pròpia de dos alumnes Èlia Cruz i Raquel Pérez. Val a dir que enguany la festa de la creació estava integrada amb la Setmana occitanocatalana, que des de fa anys té lloc a la Facultat de Lletres. Enguany hi han participat tres professors de la Universitat de Tolosa II Jean Jaurès (UT2J). El curs vinent alumnat que cursa estudis d'occità en aquesta institució visitarà la UdL, i estudiantat del Grau en Filologia catalana i estudis Occitans de la Universitat de Lleida farà una estada a la UT2J.