La Generalitat manté el preu de les matrícules universitàries

Sisè any de congelació, mentre l'estudiantat i els rectors reclamen rebaixar les taxes

rectoratUdL
El període de matrícula arrenca al juliol Foto: UdL
El Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya ha aprovat el decret de preus públics universitaris per al curs 2018-2019 d'acord amb la proposta presentada a la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) integrada pels rectors i els presidents dels consells socials. Per sisè any consecutiu, es mantenen les taxes, que continuen sent les més elevades de tot l'Estat espanyol. Els preus per crèdit oscil·len entre 25,27 i els 39,53 euros per als graus, mentre als màsters és d'entre els 41,17 i els 65,87 euros. Tant els rectors com el Consell de l'Estudiantat de Catalunya reclamen rebaixes.

De cara al proper curs 2018-2019, el primer període de matrícula als centres propis de la UdL per a estudiantat de nou ingrés comença el proper 13 de juliol. Segons el decret de preus, l'alumnat del tram 0 de renda, que correspon als becaris de règim general del Ministeri, continuarà tenint la gratuïtat total dels estudis de grau. Les rendes del tram 1 mantenen una rebaixa del 80% i les del tram 2, del 70%. El preu per crèdit de la resta de trams –del 3 al 5– es manté igual que en anys anteriors.

El sistema de tarifació social, que es regula a través del decret de preus, permet a l'estudiantat pagar entre un 0% i el 25% del cost de l'estudi. La resta, com a mínim el 75%, va a càrrec del finançament directe de la Generalitat, segons informa el Govern. Quant a màsters, els habilitadors per a l'exercici de professions regulades tenen un descompte del 25% pel tram 1 de renda; del 20% al tram 2;  del 15% al 3; del 10% al 4 i del 5% pel tram 5.  En el cas dels màsters que no habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades, els consells socials poden aplicar una rebaixa de fins a un 30% sobre el preu del crèdit.

Text: Comunicació del Govern / Premsa UdL