La Generalitat premia dos investigadors de la UdL per l'excel·lència en la recerca i la capacitat de lideratge

El Programa ICREA Acadèmica atorga 250.000 euros a cadascun dels guardonats

icrea_lleida
Ximo Company, la vicerectora de Recerca, Ana Pelacho, i Olga Martín
La Generalitat ha premiat dos investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) en la primera convocatòria del Programa ICREA Acadèmia, que reconeix l'excel·lència en la recerca i la capacitat de lideratge. Es tracta de la professora de Ciència i Tecnologia d'Aliments, Olga Martín Belloso, i el catedràtic d'Història de l'Art, Ximo Company. Cadascun d'ells rebrà 250.000 euros en un període de cinc anys. Tots dos han rebut el guardó aquest dimecres al Palau de la Generalitat de Catalunya.

Olga Martín és la cap del grup de recerca sobre Noves Tecnologies de Processament d'Aliments. Les seues investigacions se centren en el desenvolupament de nous productes alimentaris segurs i saludables mitjançant l'aplicació de noves tècniques, com ara els pulsos elèctrics d'alta intensitat de camp. Mentre que Ximo Company és director del Centre d'Art d'Època Moderna de la UdL i responsable del Grup Consolidat d'Art i Cultura d'Època Moderna. Estudia de forma transdisciplinar la pintura europea medieval i moderna, tot incorporant als seus estudis tècniques com ara la reflectografia d'infrarojos, raigs X, la microscopia electrònica i la dendrocronologia.

El reconeixement com a investigador ICREA Acadèmia implica la dedicació prioritària a activitats de recerca en una universitat pública de Catalunya durant els cinc anys de durada del programa. Les dotacions comporten un premi de 25.000 euros anuals per a cadascun dels candidats seleccionats. A més, el programa atorga 20.000 euros anuals a la universitat on treballen, que es destinaran preferentment a finançar la contractació de personal que permeti rebaixar la tasca docent del premiat o a les activitats de recerca que realitza. La Universitat també percebrà un cànon de 5.000 euros anuals per a la gestió del programa.

En total, el Govern català ha distingit 40 investigadors de les universitats públiques catalanes en els àmbits de les matemàtiques i les ciències experimentals, les humanitats, les ciències mèdiques i de la vida, les tecnologies i les ciències socials. El Programa ICREA Acadèmia pretén motivar i retenir a Catalunya el professorat universitari amb una excel·lent carrera investigadora.

MÉS INFORMACIÓ

Web de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)