La UdL acull uns 400 estudiants forans al llarg d'aquest curs

L'alumnat de mobilitat del segon semestre en suma 179

benvingudamobilitatUdL2020
Foto de grup al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) rep durant aquest curs 2019-2020 un total de 413 alumnes de mobilitat de 41 països, una xifra similar a l'any anterior (414), segons les dades de la unitat de Relacions Internacionals. La vicerectora d'Internacionalització, Montse Gea i el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, han rebut aquest dijous al Saló Víctor Siurana del Rectorat una representació dels 179 alumnes de 33 països que venen a la capital del Segrià per estudiar la recta final de curs. Ho han fet acompanyats de la directora de l'Institut de Llengües de la UdL, Montserrat Casanovas.

La majoria d'aquest grup seguirà les classes a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET), amb 33 estudiants forans; seguida per la Facultat de Lletres, amb 28, incloent l'alumnat xinès del Diploma d'Estudis Hispànics; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), amb 26 i l'Escola Politècnica Superior (EPS), amb 24. La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social en rep 23; la d'Infermeria i Fisioteràpia, 18; i la de Medicina, 17. Completen el llistat dos centres adscrits: l'INEFC-Lleida i l'Escola de Turisme Ostelea, a Barcelona, que en reben 5 cadascun. Per nacionalitats, els col·lectius més nombrosos en aquest segon quadrimestre seran l'alumnat mexicà (45); italià (30); xinès (14) i brasiler (12). També n'hi ha de països tan distants com Haití, Líban o Canadà.

Quant a les vies de procedència, els programes de mobilitat pròpia de la UdL aporten al conjunt del curs 2019-2020 un total de 163 estudiants estrangers, mentre el conegut Erasmus en suma 182 en les diferents modalitats (Erasmus estudis, amb 132; Erasmus estudis internacionals, amb 33 i Erasmus pràctiques, amb 17).  A aquests cal sumar els 51 del Diploma d'Estudis Hispànics, els 7 d'estades curtes, els 4 visitants i els 6 del programa SICUE.

L'acte de benvinguda ha inclòs la presentació de les experiències de l'estudiantat que ha fet el curs intensiu de català amb l'Institut de Llengües, una actuació musical a càrrec de l'UniCorn, cor de la Universitat de Lleida i una exhibició de la Colla Castellera Los Marracos de la UdL. A banda de la formació lingüística, durant les dos setmanes prèvies a la incorporació a les classes l'Institut organitza altres activitats de benvinguda, com ara una gimcana per la ciutat.