La UdL acollirà estudiantat estranger en pràctiques

Signa un conveni amb l'associació internacional IAESTE

IAESTE_UdL
Roberto Fernández i Santiago Rubio. FOTO: UdL

Universitaris estrangers podran realitzar aquest estiu pràctiques tècniques remunerades en instituts i grups de recerca de la Universitat de Lleida (UdL), gràcies al conveni que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el secretari general del comitè espanyol per a l'intercanvi d'estudiants tècnics IAESTE Espanya, Santiago Rubio. La UdL es converteix en la primera universitat de l'Estat espanyol que acollirà "estudiants IAESTE" de forma regulada.

IAESTE (International Association for the Exchange od Students for Technical Experience) és una associació internacional d'universitaris que connecta estudiants d'enginyeries i d'ADE amb empreses i institucions a l'estranger perquè hi puguin fer pràctiques, amb l'objectiu d'oferir experiència laboral internacional als seus membres . Present en més de 80 països, actualment formen part d'IAESTE Lleida una cinquantena d'estudiants de la UdL.

L'acord permetrà que estudiantat d'altres països que pertanyen a l'associació puguin realitzar les seues pràctiques a la UdL a partir del proper estiu. El nombre d'estudiants que la Universitat de Lleida aculli serà el mateix que podrà enviar a fer pràctiques remunerades en empreses o institucions d'altres països.

Les entitats acollidores d'estudiants IAESTE poden especificar el perfil de la persona que necessiten, tot seleccionant la titulació, el nivell de formació i el d'idiomes. Les empreses i institucions aporten una ajuda a la manutenció d'un mínim de 706 €/mes nets per a l'estudiant, als quals s'ha d'afegir l'IRPF i una quota a la Seguretat Social. Els tràmits burocràtics els gestiona l'associació, i tots els participants en el programa disposen d'una assegurança pròpia.

L'estiu passat una vintena d'estudiants de la UdL socis d'IAESTE, majoritàriament de l'Escola Politècnica Superior (EPS), va poder fer pràctiques en empreses de Tailàndia, Xina, Bangladesh, Suècia, Polònia i Alemanya, entre d'altres. El rector, Roberto Fernández, ha destacat l'esperit "pioner i emprenedor" de l'EPS mentre el director de l'Escola, Francesc Giné, ha explicat que aquest conveni "és un pas més per consolidar el projecte d'internacionalització iniciat fa cinc anys". De la seua banda, Santiago Rubio espera que obri la porta a convenis semblants amb altres universitats espanyoles..