La UdL acomiada un centenar d'alumnes de mobilitat

La xifra representa una quarta part dels que rebia abans de la pandèmia de COVID-19

mobilitat grup
Imatge de grup, a l'exterior / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha rebut un centenar d'alumnes de mobilitat durant aquest curs 2020-2021; un 56,7%, noies i un 43,3%, nois. Les xifres de la unitat de Relacions Internacionals assenyalen que aquest estudiantat forà representa una quarta part del que era habitual abans de la pandèmia de COVID-19. El rector de la UdL, Jaume Puy, i el vicerector d'Internacionalització, Toni Granollers, han presidit aquest dimarts l'acte de comiat a una representació d'aquest estudiantat, provinent de 18 països. Els col·lectius més nombrosos continuen sent l'estudiantat d'Itàlia (33) i de Mèxic (11).

El rector, que s'ha adreçat a l'alumnat en anglès, s'ha referit a la situació excepcional d'aquest curs. "Lamento les restriccions de mobilitat que heu hagut de suportar aquests darrers mesos, així com les dificultats de la vostra vida acadèmica i social, però espero que hagueu pogut gaudir de la vida acadèmica aquí a Lleida i que ara considereu que la vostra decisió de venir va ser correcta", els ha dit, tot desitjant-los molta sort en el seu futur.

Segons la memòria de Relacions Internacionals del curs 2020-2021, els centres que han rebut més alumnat d'altres països són l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, amb 35; l'Escola Politècnica Superior, amb 21; i la Facultat de Medicina, amb 13. Per programes, la majoria de l'estudiantat forà arriba per la via d'Erasmus Estudis (60), seguida pels programes de mobilitat propis de la UdL (15) i Erasmus Mundus (13). L'Erasmus Pràctiques ha aportat 10 alumnes i el SICUE, de mobilitat dins de l'Estat espanyol, 6.

"La crisi sanitària ha tingut un impacte molt important en la mobilitat, especialment en l'entrant, que s'ha vist reduïda a una quarta part de la mobilitat del curs anterior", destaca el cap de la Unitat de Relacions Internacionals de la UdL, Josep Maria Martí. "La mobilitat sortint també se n'ha ressentint, tot i que en menor mesura ja que hem intentat trobar destinacions alternatives per a l'estudiantat a qui les universitats de destinació han hagut d'anul·lar l'estada", afegeix.

La recepció, amb distàncies, s'ha fet a la Facultat de Dret, Economia i Turisme / Foto: UdL