La UdL aconsegueix dos ors i dos argents en BTT

Bronzes als campionats estatals d'atletisme i lluita olímpica

medalles BTT
Els medallistes de la UdL en BTT / Foto: Esports-UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit quatre medalles, dos d'or i dos d'argent, als Campionats de Catalunya Universitaris de BTT que ha organitzat aquest cap de setmana als municipis d'Algerri, Ivars de Noguera i Os de Balaguer. L'alumne de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social Víctor Zubicoa s'ha proclamat campió en categoria masculina al recorregut de 40 quilòmetres, amb un desnivell de 900 metres; i Marc Romero, de l'INEFC Lleida, en el de 62 quilòmetres amb un desnivell de 1.850 metres.

Als 40 quilòmetres completaven el podi Francesc Sanz, de la Universitat de Girona (UdG), amb l'argent i Ferran Borràs, de la Universitat Rovira i Virgili (URV), amb la medalla de bronze. En el circuit de 62 quilòmetres, el segon lloc ha estat per a l'estudiant del doble grau d'Educació Primària-Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport de la UdL Xavier Balagué i el tercer, per a Daniel Sureda (UdG).

En categoria femenina, l'estudiant de l'INEFC Lleida Belén Barrés ha aconseguit la medalla d'argent al recorregut de 40 quilòmetres, per darrere de la representant de la UdG Paula Sucarrat, que també s'ha imposat en la cronoescalada de 10 quilòmetres. En aquesta prova, la Universitat de Girona ha copat el podi masculí, amb or per a Francesc Sanz, argent per a Daniel Sureda i bronze per a Arnau Ayats.

Medalles als campionats estatals

Els representants de la Universitat de Lleida també han obtingut medalles en diferents Campionats d'Espanya Universitaris disputats els darrers dies. En les proves d'atletisme, celebrades a Lleó, l'alumna de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia Iratxe Sarasola Higuero s'ha penjat el bronze als 100 metres lliures, amb un temps de 12.05 i a tan sols quatre centèsimes del segon lloc, que ha estat per a Ashley Abaga Valcarcel, de la Universitat de Valladolid. L'or l'ha guanyat Elena Guiu Lapena, de la  Universitat de València.

Mentre, en el Campionat de lluita olímpica que ha tingut lloc a Los Alcázares (Múrcia), l'estudiant del doble grau de Fisioteràpia i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport de la UdL Iñaki Arbea Zuazu ha compartit la tercera posició amb Ale Fabián Pingo, de la Universitat de Sevilla. La medalla d'or ha estat per a Gabriel Iglesias Ramos, de la Universitat Politècnica de Madrid, i la d'argent per a Saúl Bello Álvarez, de la Universitat de Vigo.

Iñaki Arbea, bronze en lluita / Foto: Esports-UdL