La UdL acull 208 alumnes internacionals de mobilitat el primer quadrimestre

Set més provenen de diferents indrets de l'Estat espanyol

Descarregar pdf
mobilitat1
L'alumnat forà és de 41 nacionalitats diferents. FOTO: IL-UdL
La Universitat de Lleida (UdL) acull durant el primer quadrimestre d'aquest curs 2026-2027 un total de 215 alumnes de mobilitat de 41 nacionalitats diferents, inclosa l'espanyola, segons les xifres faciltades per la unitat de Relacions Internacionals. La xifra supera la de l'any passat, quan van arribar 190 estudiants en el mateix període. 
 
La major part de l'alumnat forà prové de països d'Europa i d'Amèrica Llatina, essent els italians els més nombrosos (70), seguits dels mexicans (20) i els alemanys (11). També cursarà estudis a la UdL alumnat de punts tan distants com l'Índia (2), del Líban (2), dels Estats Units (2), de Ghana (1) o del Japó (1), entre d'altres.

Pel que fa als centres propis de la UdL, els que reben més estudiantat de mobilitat són l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (33) i les facultats de Medicina i de Dret, Economia i Turisme (31 cadascuna). Per tipus de mobilitat, els diferents Erasmus concentren la major part de l'estudiantat estranger, amb 167 persones; seguits pel programa Mobilitat UdL, amb 41 joves; mentre que amb el programa SICUE (dins l'Estat espanyol) n'arriben 7.
 
    Actuació de la Colla Bastonera del Pla de l'Aigua / Foto: IL-UdL
Actuació de la Colla Bastonera del Pla de l'Aigua / Foto: IL-UdL

L'acte institucional de benvinguda va tenir lloc ahir a l'Auditori del Centre de Cultures, encapçalat pel vicerector d'Internacionalització, Cristian Solé, i la directora de l'Institut de Llengües (IL), Montserrat Casanovas.  Després d'un relat de les experiències per part d'alumnat que ha fet el curs intensiu de català de l'IL, tots els assistents van gaudir d'una exhibició de la Colla Bastonera del Pla de l'Aigua als jardins de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.