La UdL assessorarà en tecnologia d'aliments la UNEMI d'Equador

La UdL assessorarà en tecnologia d'aliments la UNEMI d'Equador
Els rectors amb la vicerectora. FOTO: UdL

El departament de Tecnologia d'Aliments de la UdL assessorà la Universitat Estatal de Milagro (UNEMI) d'Equador perquè posi en marxa aquests estudis. Segons ha explicat el rector de la UNEMI, Fabricio Guevara, el passat mes de novembre van iniciar els contactes amb la UdL degut a la bona posició que la Universitat de Lleida ocupa en els rànquings internacionals d'aquest àmbit.

La UNEMI, que també té contactes amb la Universitat de Barcelona, ha rebut l'encàrrec del govern del seu país d'impartir els estudis de tecnologia dels aliments, ja que es troba situada en una regió agrícola, la província de Guayas, productora de mango, pinya, banana i canya de sucre, principalment.

Avui, ambdós institucions han signat un conveni marc de cooperació per començar a posar fil a l'agulla. Segons ha explicat la vicerectora de Relacions internacionals i cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, els experts de la UdL col·laboraran en l'elaboració del pla d'estudis, la posada en marxa dels grups i les línies de recerca, així com en l'equipament dels laboratoris de la UNEMI. A més, es preveuen programes de mobilitat entre les dos institucions i un programa de doctorat semipresencial, així com col·laboracions en l'àmbit de biblioteques.

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha obert la porta a futures col·laboracions amb aquesta universitat en altres àmbits del coneixement. Actualment la Universitat de Lleida té convenis amb vuit universitats equatorianes i una desena d'estudiants d'aquest país estudien a la UdL.

Més continguts

Galeria fotogràfica