La UdL atreu un 30% de doctorands i doctorandes estrangers

Es manté el bon nivell de matrícula, amb 768 inscrits aquest curs

doctorat_2023
Un moment de la inauguració / Foto: UdL
Un total de 768 persones - de les quals un 54% són dones i un 31%, d'origen estranger - estan realitzant la seua tesi doctoral aquest curs a la Universitat de Lleida (UdL). Tot i que la matrícula és oberta al llarg de tot l'any, de moment es manté la tendència a l'alça dels darrers dos cursos, segons l'Escola de Doctorat de la UdL. Les dades s'han fet públiques coincidint amb la 9a Jornada de Doctorat en què han participat uns 180 investigadors i investigadores en el seu primer any de formació; rècord en aquestes trobades que busquen impulsar el coneixement mutu entre la comunitat acadèmica i científica de la UdL.

Dels 14 programes de Doctorat de la Universitat de Lleida, els que tenen més persones inscrites de moment aquest curs 2022-2023 són els de Salut (183); Educació, Societat i Qualitat de vida (106); Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària (98) i Dret i Administració d'Empreses (96).

El rector, Jaume Puy Llorens, ha presidit la inauguració de la jornada a la Sala d'Actes del Rectorat, acompanyat per la directora de l'Escola, Maria Àngels Balsells Bailon, i la representant del personal investigador en formació al Comitè de Direcció de l'Escola, Sílvia Gras Artells. Balsells ha destacat el percentatge de doctorands i doctorandes d'altres països com dels "més elevats de les universitats del nostre entorn", atribuint-ho al "poder d'atracció dels grups de recerca de la UdL pel seu alt nivell".

De la seua banda, el rector ha agraït al personal investigador en formació "l'esforç per tirar endavant" les tesis doctorals, recordant que "avui no s'entén una universitat sense investigació, sense creació de coneixement". Puy ha subratllat que "la curiositat és la força impulsora" de la recerca i que "no n'hi ha prou amb la formació". En aquest sentit, considera clau "la paciència i la perseverança per defensar les pròpies idees amb rigor i honestedat".

La professora de la Universitat de Groningen (Països Baixos) Mónica López López ha pronunciat una de les conferències centrals de la jornada, sobre l'ansietat, l'estrès i el burnout de doctorandes i doctorands. Amb el títol de Fomentar les relacions significatives i de solidaritat durant els estudis de Doctorat, López ha insistit que "és vital que trobem estratègies de supervivència per fer front a la cultura acadèmica neoliberal, que s'orienta cap a valors de mercat potencialment negatius, com ara l'individualisme acadèmic, la competència i les mètriques de rendiment".

L'altra xerrada ha anat a càrrec de la coordinadora de l'àrea de Doctorat de Campus Iberus, Belén Villacampa Naverac. Els participants en la trobada també han pogut fer diferents tallers sobre la cura del benestar emocional durant els estudis de Doctorat, l'escriptura d'un Pla de Gestió de Dades (PGD) i la divulgació científica a les xarxes socials. La cloenda ha anat a càrrec de la vicerectora de Recerca i Transferència de la UdL, Olga Martín Belloso.

MÉS INFORMACIÓ:

Continguts relacionats