La UdL commemora els 700 anys de la mort de Dante

Una jornada amb dos conferències, una exposició i una projecció audiovisual

jornada Dante
Inauguració al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
El 700 aniversari de la mort del poeta italià Dante Alighieri és l'eix central de la jornada Cultura a la universitat que la UdL celebra avui al Saló Víctor Siurana del Rectorat. El professor de llengua i literatura romaneses i de Lectura Dantis a la Universitat de Barcelona, Virgil Ani, ha estat l'encarregat d'obrir foc amb una conferència titulada Set segles de l'entrada de Dante al purgatori. Per la tarda serà el torn del professor de la UdL, Sandro Machetti, que parlarà d'Adaptacions de l’univers dantesc en l'art i la cultura popular. Tot seguit hi haurà una projecció audiovisual.

Impulsada pel vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, la jornada també inclou una exposició d'obres de Dante i sobre la figura del literat a la Biblioteca de la Facultat de Lletres. En relació amb aquest autor, el vicerector, Joan Busqueta, ha destacat la participació de la càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida en la traducció de la Vita Nuova, amb la Universitat Pompeu Fabra, la Fundació Carulla i la col·laboració de la Biblioteca de Catalunya.

Per la seua banda, el rector de la UdL, Jaume Puy, ha subratllat que "la cultura forma part de la dimensió integral de la universitat" i que "va lligada a la diversitat i la interdisciplinarietat". Per tot plegat, Puy defensa que "reflexionar sobre la cultura a la universitat hauria de ser un exercici constant, ja que és viva i incorpora nous reptes dia a dia".