La UdL coordina el primer màster a l'Estat en gestió de muntanya

Comença a l'octubre amb la participació de quatre universitats catalanes més

mastergestiomuntanyaUdL2018
Un dels tallers del màster tindrà lloc a l'Alt Pirineu. FOTO: Ignasi Aldomà

El proper mes d'octubre comencen les classes del Màster en gestió d'àrees de muntanya, el primer a l'Estat espanyol i un dels pocs al món centrat específicament en la planificació i gestió per al desenvolupament sostenible d'aquests territoris.

El màster, que tindrà una part presencial amb classes a la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida i tallers a l'Alt Pirineu-Aran i a la Garrotxa, i una de virtual, està coordinat pel professor del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL, Ignasi Aldomà. En l'organització del màster i la impartició de continguts hi participen també les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Girona i Rovira i Virgili de Tarragona.

En total, seran 50 experts de les cinc universitats, majoritàriament geògrafs, però també geòlegs i economistes els encarregats d'abordar la meteorologia, la hidrologia, el paisatge, la biodiversitat, els riscos naturals, la demografia, l'economia, el turisme, el patrimoni, les polítiques regionals, les planificacions territorials i urbanístiques de les àrees de muntanya, entre d'altres temàtiques.

"Es tracta sobretot de donar eines per al desenvolupament d'aquests territoris que tenen problemàtiques específiques com ara el despoblament, dificultats per accedir a infraestructures i serveis i riscos naturals", explica Aldomà.

Aquest màster interuniversitari, que se centrarà principalment en els àrees de muntanya mediterrànies i alpines, té 60 crèdits que es poden cursar a temps complet, un any, o a temps parcial, un o dos anys.

Mentre que les matèries obligatòries es cursaran presencialment a la UdL, les optatives seran no presencials. El pla d'estudis es completa amb pràctiques externes en empreses i administracions relacionades amb la planificació o la dinamització econòmica i el treball de fi de màster.