La UdL crearà un model per formar docents i gestors en dual

L'acció forma part d'un projecte europeu on participen vuit universitats

PresentacioTransversalisUdL2019
Un moment de la presentació del projecte / FOTO: Competecs UdL
El grup de recerca Competecs de la Universitat de Lleida (UdL) desenvoluparà, en el marc del projecte europeu LLL-Transversalis, un model de formació dirigit a tots els agents que intervenen en el procés de formació dual universitària, professorat i gestors, amb la finalitat que serveixi com a guia per a la resta d’universitats que vulguin oferir aquest tipus d’estudis. Així ho ha explicat Sofia Isus, investigadora principal de l’acció liderada per la UdL, durant la presentació oficial d'aquest projecte que ha tingut lloc a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

En aquest LLL-Transversalis, la UdL té l’objectiu de posar el marc teòric i pràctic a la formació de les persones tutores d’empresa i de la universitat; de les gestores, que en porten la part administrativa; de les coordinadores, que s’ocupen de tot el procés d’aprenentatge, i del professorat universitari.  Per fer-ho possible, es treballa des de tres eixos: el perfil dels participants, la formació i la potenciació d’una xarxa internacional de professionals dels diferents territoris que representen la resta de socis del projecte: les universitats de Saragossa, el País Basc, Girona, Andorra, Pau, Tolosa i Perpinyà, que el coordina.

“D’aquesta manera, es vol assegurar un model competitiu que pugui ser posat en marxa per a qualsevol titulació i en qualsevol escenari propi de la formació dual universitària”, és a dir, de la formació que l’estudiantat du a terme a cavall entre la universitat i l’empresa que l’acull, ha explicat Isus.

L’acte ha comptat amb la presència del vicepresident quart de la Diputació de Lleida, Eloi Bergós, de diferents representants de la Universitat, entre professorat i estudiantat, del Consell Social de la UdL, i d’empreses rellevants al territori com Plusfresc i Grup Voltes, entre altres.

En aquest projecte, que és la continuïtat de l’anterior Interreg Poctefa Transversalis, compta amb el 65% de dotació econòmica del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

TEXT: Comunicació Projecte 3L-Transversalis /Premsa UdL