La UdL, al nou Centre d'Innovació Digital Agroalimentària i Forestal

Tretze institucions catalanes signen el protocol per al seu impuls

hub agroalimentari2
El rector, amb la consellera i la resta d'autoritats / Foto: Generalitat de Catalunya
La Universitat de Lleida (UdL) és una de les 13 institucions i organismes que impulsaran el nou Centre d'Innovació Digital Agroalimentària i Forestal de Catalunya (DIHAF CAT), amb seu a la capital del Segrià. Es tracta d'un hub d'innovació que pretén potenciar la digitalització i la introducció de tecnologies com ara el 5G als sectors agroalimentari i forestal. Actuarà com un node especialitzat del Centre d'Innovació Digital de Catalunya (DIH4CAT).

A banda de la UdL, en formen part la conselleria d'Acció Climàtica, la Diputació, la Paeria, les cambres de comerç de Lleida i Tàrrega, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), la Fundació Eurecat, l'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), l'Associació de Fabricants i Exportadors de Maquinària Agrícola (FEMAC), l'Associació Sinèrgia-Tic i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), que dirigirà el projecte.

El protocol que han signat totes les entitats aquest dijous, 25 de novembre, estableix el marc de col·laboració publicoprivada entre elles per a l'adaptació homogènia de les tecnologies digitals i el desenvolupament empresarial i nous models de negoci. La consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, ha presidit l'acte que ha tingut lloc a l'Institut d'Estudis Il·lerdencs. També hi han pres part el rector de la UdL, Jaume Puy; el president de la Diputació, Joan Talarn i l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, entre altres.

MÉS INFORMACIÓ:

La consellera Jordà signa el protocol per a impulsar el Centre d'Innovació Digital Agroalimentari i Forestal de Catalunya (NOTA DE LA GENERALITAT)