La UdL, en serveis mínims fins a l'1 d'abril

Obre la Biblioteca de Lletres amb el reforç de Ciències de la Salut el cap de setmana

biblio peus
La biblioteca ubicada a Rectorat és la que obres més dies / Foto: Premsa UdL
La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic aquesta Setmana Santa per estalviar uns 30.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses, segons informa el vicerectorat d'Infraestructures. La majoria d'instal·lacions suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 25 de març i 1 d'abril, ambdós inclosos. Al campus Igualada-UdL, entre el 26 de març i el 2 d'abril, donat que el darrer dia és festa local. En funcionament estaran la Biblioteca de la Facultat de Lletres, amb el reforç el cap de setmana de la de Ciències de la Salut, i alguns espais dedicats a la recerca com ara l'estabulari o els edificis que acullen l'IRBLleida, amb accés restringit al personal.

"La situació financera i pressupostària de la Universitat de Lleida comporta la necessitat de mantenir la reducció de la despesa corrent feta els anys anteriors, i per tant, solament mantenir en funcionament els espais i instal·lacions absolutament imprescindibles per a la prestació dels serveis mínims durant el període d'inactivitat docent", destaca la instrucció de Gerència. "Tot i que enguany la UdL tanca més dies respecte a la Setmana Santa de 2023, l'estalvi no és molt més elevat perquè l'energia és més barata que l'any passat i no repercuteix tant en l'estalvi total", explica el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor.

El personal pot accedir tant als espais d'investigació com als seus llocs de treball per "efectuar les tasques que es considerin imprescindibles durant aquest període", indica la Gerència. També es manté en tots els campus el servei de seguretat les 24 hores i un servei de recepció durant el matí, per tal de fer la distribució periòdica del correu i la paqueteria, tret dels dies festius: divendres Sant i dilluns de Pasqua. En el cas de Cappont, està ubicat a l'edifici Polivalent 1. Els serveis mínims estan establerts pels dies 25, 26, 27 i 28 de març. El registre general funciona a través de la seu electrònica.

Quant a les biblioteques, funcionarà la de la Facultat de Lletres, al Rectorat, tots els dies de la setmana tret dels festius. Els dies 25, 26, 27, 30 i 31 de març l'obertura serà de les 9 a les 21h i el 28 de març (dijous Sant), entre les 9 i les 15 h. La biblioteca de Ciències de la Salut reforçarà aquest servei el cap de setmana, els dies 30 i 31 de març, de les 9 a les 21h. Si l'assistència és molt nombrosa, es limitarà l'accés a l'estudiant de les universitats públiques catalanes i, cas que sigui necessari, solament al de la UdL.

MÉS INFORMACIÓ: