La UdL, en serveis mínims fins el 18 d'abril

Es mantenen oberts la biblioteca de la Facultat de Lletres i alguns edificis de recerca

tancament
L'activitat es reprèn després de dilluns de Pasqua / Foto: Jordi V. Pou
La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant part de la Setmana Santa i es manté en serveis mínims per estalviar uns 27.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses, segons el vicerectorat d'Infraestructures. La majoria d'instal·lacions suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 13 i 18 d'abril, ambdós inclosos. Romanen oberts la Biblioteca de la Facultat de Lletres, al Rectorat; els dos edificis de Biomedicina que acullen l'IRBLleida, l'estabulari de Medicina; i diferents espais de recerca als edificis 5B i AB del campus d'Agrònoms.

En aquesta ocasió, l'aturada d'activitat és més reduïda que en anys anteriors quan la UdL tancava les seues portes durant tota la Setmana Santa. El fet de limitar-ho a tres dies laborables fa que l'estalvi també sigui una mica menor, passant de 30.000 a 27.000 euros. "La situació financera i pressupostària de la Universitat de Lleida comporta la necessitat de mantenir la reducció de la despesa corrent feta els anys anteriors, i per tant deixar en funcionament només els espais i instal·lacions absolutament imprescindibles per a la prestació dels serveis mínims", explica la Gerència de la UdL.

Quant a les biblioteques, la de Lletres funcionarà en el seu horari habitual, de 9.00h a 21.00h, els dies 13, 16 i 17. Dijous Sant, només prestarà servei en horari de matí, de 09.00h a 15.00h. Tant Divendres Sant, 15 d'abril, com Dilluns de Pasqua, 18 d'abril, estarà tancada. Un cop superades les restriccions d'aforament per la COVID-19, l'espai ofereix un total de 275 places. Si l'assistència és molt nombrosa, es limitarà l'accés a l'estudiantat de les universitats públiques catalanes i, cas que sigui necessari, solament al de la UdL.

El personal de la Universitat de Lleida pot accedir tant als espais de recerca com als seus llocs de treball per "efectuar les tasques que es considerin imprescindibles durant aquest període", indica la Gerència. També es manté en tots els campus el servei de seguretat les 24 hores i un servei de recepció durant el matí, per tal de fer la distribució periòdica del correu i la paqueteria, tret dels dies festius. El servei de registre general funciona a través de la seu electrònica.

Totes les instal·lacions de la Universitat de Lleida recuperaran el seu horari habitual el dimarts dia 19 d'abril, excepte la biblioteca de Pla de la Massa, a Igualada, que, per festa local, tornarà a obrir les seues portes el dimecres dia 20.

MÉS INFORMACIÓ:

Horaris de les biblioteques