La UdL homenatja l'economista i activista per la pau Arcadi Oliveres

"És la primera vegada que una universitat em dóna aquest reconeixement"

HomenatgeArcadiOliveresUdL
El Saló Víctor Siurana ha acollit l'acte d'homenatge. FOTO: UdL
"Per a mi, és una novetat extraordinària rebre aquest reconeixement. Després de 36 anys treballant en el món universitari, és la primera vegada que em fan un homenatge en una universitat", ha afirmat el professor, economista i activista Arcadi Oliveres en l’acte que va tenir lloc ahir a la Universitat de Lleida (UdL), organitzat per la unitat de Desenvolupament i Cooperació -a iniciativa d’un grup de professores i professors de la UdL- i en col·laboració amb la Coordinadora d'ONGD i altres moviments solidaris de Lleida.

En aquest homenatge a "tota una vida a la recerca d’un món millor", com l’han qualificat els organitzadors, Oliveres ha celebrat, a més, que "en aquesta universitat s’hagin pres tan seriosament els temes de cooperació". Per la seua part, el professorat ha reconegut en ell la persona que els ha guiat com a "exemple d’una vida compromesa en la qual tots ens hauríem d'emmirallar i imitar-la en el nostre dia a dia", en paraules de Xavier Pelegrí, director de la unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL.

Per la seua part, Pere Enciso, professor d’Economia Aplicada de la UdL, ha destacat d'Arcadi Oliveres “la seua gran humanitat i coherència, el seu gran patiment davant les injustícies, el seu gran compromís social i la seua facilitat per simplificar el discurs econòmic”, entre altres. Enciso ha descrit el perfil del seu "gran amic" a partir de parts dels seus escrits construint un relat que ha anat des la descripció dels sistemes econòmics i de poder, la manipulació i les crisis fins a les solucions i la reivindicació de l'activisme, “no estar quiets”.

També han intervingut a l'acte Núria Camps, professora de Dret Internacional Públic de la UdL, que l’ha qualificat de “far de generositat”, i Montserrat Martínez, presidenta de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida, que ha recordat que la primera conferència d’Arcadi Oliveres va tenir lloc el 1974 a Vic arran de l’execució de Xavier Puig Antich.

L’acte ha comptat amb l’actuació musical de Guada Garino i Andrés Maderal. Aquests estudiants de la UdL han obsequiat Arcadi Oliveres amb dos de les seues cançons preferides: Qualsevol nit pot sortir el sol de Jaume Sisa i Imagine de John Lennon.

Arcadi Oliveras que va ser professor d'Economia a la Universitat Autònoma de Barcelona i dirigí durant 12 anys l'organització Justícia i Pau, ha estat des de fa molts anys vinculat a la Universitat de Lleida, participant com a ponent en diferents cursos de la unitat de Desenvolupament i Cooperació, de la Universitat d'estiu etc. Oliveras també va ser l'encarregat d'inaugurar el curs acadèmic a la Facultat de Dret, Economia i Turisme l'any 2016.

TEXT: SUI GENERIS COMUNICACIÓ CREATIVA

Carregant el reproductor...