La UdL i la URV impulsen una plataforma per a les edicions filològiques

Començaran amb el primer llibre de poemes de J.V. Foix

Descarregar pdf
Foix URV
'Sol, i de dol' serà el primer projecte / Foto: URV

La Universitat de Lleida (UdL) i la Rovira i Virgili (URV) col·laboren en la creació d'una plataforma digital per facilitar les edicions filològiques. Es tracta d'una aplicació en línia per a l'elaboració i consulta, que busca superar les limitacions tradicionals de l'edició d'obres literàries en paper. El projecte ÈCDOSI - que començarà a partir de l'edició del primer llibre de poemes de Josep Vicenç Foix (1893-1987): Sol, i de dol - està finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, l'Agència Estatal d'Investigació i els Fons Europeus de Desenvolupament Regional. 

La plataforma permetrà a les persones usuàries tenir accés a tots els testimonis i recursos disponibles sobre una obra determinada (manuscrits, edicions, enregistraments sonors...) per tal de garantir una edició el màxim de completa i rigorosa. Serà possible, a més, generar una edició preparada per a la seua impressió. L'aplicació també permetrà la introducció de noves edicions crítiques per part dels usuaris. 

L'equip està liderat pel professor de la Universitat de Lleida Joan Ramon Veny i el catedràtic de la Universitat Rovira i Virgili Magí Sunyer. També hi formen part Marta Gort (UdL); Montserrat Palau, Marina Navàs i Empar de Bofarull (URV); Jordi Oviedo (Universitat de València), Pere Garau (Universitat de les Illes Balears); Josep Artigas (UOC); Susanna Allès (University of Miami); i Lurdes Malgrat (departament d'Educació de la Generalitat). 

Text: Comunicació URV / Premsa UdL

 

MÉS INFORMACIÓ:

Notícia de la URV