La UdL inicia l'augment de la semipresencialitat de l'alumnat

Majoritàriament en segon curs dels graus, però també en alguns màsters

retorn segon
Alumnat de segon, avui a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social/ Foto: UdL

El PROCICAT prorroga les mesures fins el 29 de març

La Universitat de Lleida (UdL) ha començat aquest dimecres, 10 de març, a ampliar la docència presencial al seu alumnat, en virtut de les mesures aprovades pel PROCICAT en l'actual context de la COVID-19 a Catalunya. La Generalitat permet als  campus universitaris augmentar la presencialitat de les classes teòriques fins a un aforament màxim del 30% de l'estudiantat de manera simultània en cada centre.

La UdL, arran d'aquesta normativa, permet la reincorporació seguint el model vigent de docència híbrida. El consell de direcció prioritza el retorn a les aules del segon curs dels graus, tot i que cada centre pot definir instruccions addicionals sobre aquesta reincorporació i, si s'escau, decidir l'ampliació de la presencialitat a altres cursos, sempre respectant l'aforament màxim del 30% de l'estudiantat. Així, algunes escoles i facultats han optat per incorporar també a les aules alumnat de màsters.

Avui comencen les classes presencials per a l'estudiantat de segon curs de grau a l'Escola Politècnica Superior, que ha decidit realitzar en línia les sessions per a grups grans i limitar les presencials pels grups mitjans i de laboratori. També a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social i a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària. En aquest darrer centre, a banda de l’alumnat de segon també creixerà la presencialitat de l'estudiantat dels següents màsters: en Enginyeria de Forests, en Enginyeria Agronòmica, en Gestió i Innovació de la Indústria Alimentària, en Protecció Integrada de Cultius i en Sanitat i Producció Porcina.

La Facultat de Lletres reprendrà la modalitat presencial híbrida per a tot l'alumnat de segon curs de grau el divendres, 12 de març. I la Facultat de Dret, Economia i Turisme esperarà fins el proper dilluns 15 de març per incrementar la presencialitat, tant de l'estudiantat de segon de grau com de dos màsters: el d'Advocacia i el de Comptabilitat, Auditoria i Control de Gestió, preveient que es prorrogui el PROCICAT.

La Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia també ha establert el proper 15 de març com el dia per retornar a la semipresencialitat de l'alumnat de segon de grau, tant al campus de Lleida com al campus Igualada-UdL. Mentre, la Facultat de Medicina només ha concretat que l’augment de presencialitat a les seues aules serà gradual a partir d'aquest dimecres i estarà "determinada per la disponibilitat del personal docent vinculat als serveis de salut".

La Universitat de Lleida compta aquest curs 2020-2021 amb 9.202 alumnes de grau i màster. El 30% implicaria un màxim de 2.760 persones a classes presencials, tot i que els percentatges depenen de la programació que faci cada centre. En tots els casos, cal complir les mesures de prevenció davant a COVID-19 com l'ús de màscara, la ventilació i la distància entre persones.

ACTUALITZACIÓ: El PROCICAT ha prorrogat les mesures referents a l'educació universitària fins el 29 de març

MÉS INFORMACIÓ:
Els campus universitaris podran ampliar fins a un màxim del 30% la presencialitat de l'estudiantat en les classes teòriques